kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۰۷۰
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰

بهمنیار المپیکی شد، عسگری برای مدال طلا به روی تاتامی می‌رود



کسب سهمیه المپیک از سوی سارا بهمنیار و شانس رسیدن به دو مدال طلا و برنز؛ مهم‌ترین اتفاقات روز اول مسابقات کاراته وان 2021 در لیسبون(پرتغال) بود.
در اولین روز از رقابت‌های کاراته وان لیسبون 2021 نمایندگان ایران به رقابت با حریفان خود پرداختند که ماحصل آن کسب یک سهمیه المپیک و حضور دو کاراته کای کشورمان در دیدار نهایی و رده‌بندی بود.
در وزن کمتر از ۵۰ کیلو گرم بانوان؛ سارا بهمنیار در مبارزه نخست خود در دور دوم(دور اول استراحت داشت) جما مورالس از اسپانیا را با نتیجه سه بر صفر شکست داد. او در دور سوم با نتیجه دو بر یک به جونا تسوکی از فیلیپین باخت. بهمنیار با کسب شانس مجدد با پیروزی ۴ بر یک مقابل دانیلا گالگو از کلمبیا و ۲ بر صفر مقابل رادوا سعید از مصر راهی دیدار رده‌بندی شد. این در حالی بود که سارا بهمنیار با توجه به نتایج به دست آمده از سوی رقبا سهمیه قطعی حضور در المپیک توکیو را هم کسب کرد. او در دیدار رده‌بندی مقابل آلکساندرا ریچی از فرانسه قرار خواهد گرفت.
در وزن کمتر از 75 کیلوگرم بهمن عسگری که سهمیه اش برای المپیک توکیو قطعی شده بود پا به میدان گذاشت. او در دور اول استراحت کرد. عسگری در دور دوم ایوان کوربائو از بلاروس را سه بر دو شکست داد. او در دور سوم هم پنج بر صفر از سد توماس سیلوا از پرتغال گذشت. عسگری در دور چهارم با نتیجه یک بر صفر مقابل گابور‌هارسپاتکی به پیروزی رسید. عسگری در دور پنجم با پیروزی ارزشمند مقابل استانیسلاو هورنه از اوکراین (با نتیجه ۲ بر صفر) راهی دیدار نهایی شد.