kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۰۱۳
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
آمریکا

فاسد شدن هزاران دُز واکسن کرونا



 
درحالی که هزاران دُز واکسن کرونا در سراسر آمریکا هنوز استفاده نشده است، مقامات بهداشت و درمان این کشور نگران فاسد شدن این واکسن‌ها به دنبال کاهش تقاضا هستند.
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از ‌ای بی‌سی نیوز، 142 میلیون آمریکایی دست کم یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که این رقم معادل ۵۵ درصد از جمعیت بزرگسال درآمریکاست، اما تقاضا برای دریافت واکسن کاهش یافته است و اعتبار مصرف هزاران دُز واکسن کرونا در حال اتمام است.
مقامات سلامت و درمان در شهر تولسا نسبت به این موضوع نگرانند، چون آنها هزاران دُز واکسن کرونا را روزانه عرضه می‌کنند، اما اکنون مردم برای دریافت واکسن چندان تمایلی نشان نمی‌دهند.
مقامات بهداشت و درمان آمریکا دیروز ابراز نگرانی کردند درحالی که تقاضا برای دریافت واکسن‌های کرونا کاهش یافته است، هزاران دُز واکسن کرونا در سراسر این کشور استفاده نشده است.
در اوکلاهما، ایالتی که میانگین روزانه تلفات کرونایی در آن رو به افزایش است هیچ صفی براي تزريق واکسن وجود ندارد اکنون مسئولان این مرکز قصد دارند با مراجعه حضوری به خانه مردم، برای تغییر نظر آنها تلاش کنند. در فیلادلفیا نیز زمان درحال سپری است. اعتبار سه هزار دُز واکسن کرونا در پنسیلوانیا دیروز به پایان رسید. میانگین تزریق واکسن در این ایالت هفت هزار نفر در روز بود، اما این میانگین اکنون به چندصد نفر کاهش یافته است.