kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۹۸۹
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

حوادث شهرستانها



دستگیری سوداگران مرگ با ۶۴۴ کیلوگرم تریاک در خراسان جنوبی
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۶۴۴ کیلوگرم تریاک با همکاری مشترک ماموران انتظامی شهرستان‌های نهبندان و سربیشه خبر داد و گفت: در این رابطه ۲ متهم دستگیر شدند.
سرتیپ ناصر فرشید اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در یک عملیات مشترک هنگام کنترل خودروهای عبوری و گشت‌زنی در محورهای فرعی به سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و به راننده خودرو دستور ایست دادند.
وی افزود: راننده پژو ۴۰۵ به محض مشاهده ماموران از محل متواری شد که ماموران خودروی حامل مواد مخدر را تعقیب و با اقدامات پلیسی و شلیک چندین تیر با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح آن را متوقف کردند و در بازرسی از خودرو ۶۴۴ کیلوگرم تریاک کشف شد.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران در ادامه عملیات یک سواری ۴۰۵ دیگر که اسکورت و راه‌ پاک‌کن خودروی حامل مواد مخدر بود را توقیف کردند و در مجموع این عملیات ۲ خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر شدند که متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

۱۷۵ هزار لیتر سوخت قاچاق
در سیستان و بلوچستان کشف شد
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف ۱۷۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در این استان خبر داد.
سرتیپ احمد طاهری اظهار داشت: تکاوران پلیس در طرح مبارزه با قاچاق سوخت موفق به کشف سوخت قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع شدند.
وی با ‌اشاره به انهدام یک باند قاچاق تهیه و توزیع سوخت و فراورده‌های نفتی، افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان، با شناسایی متخلفان و در بازرسی از شش دستگاه تریلی سوخت‌کش و اتوبوس دارای باک اضافی، 175 هزار و 895 لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع از نوع گازوئیل، بنزین و نفت سفید را کشف کردند.
وی با بیان اینکه این مقدار سوخت قاچاق در شهرستانهای دشتیاری، سراوان و زاهدان کشف شده  است عنوان کرد: در این رابطه سه دستگاه اتوبوس و سه دستگاه تریلی سوختکش توقیف و 15 فرد متخلف نیز دستگیر و به مراجع قضایی
معرفی شدند.

انهدام شبکه قاچاق تلفن همراه
در خوی
دادستان خوی از انهدام باند قاچاق سازمان یافته تلفن همراه در این شهرستان خبر داد.
حمید صمدزاده اظهار داشت: در پی وصول گزارش فعالیت شبکه قاچاق سازمان یافته در شهر خوی با دستور ویژه قضائی و هدایت دادستانی خوی، مامورین اداره اطلاعات شهرستان تحقیقات وسیعی در شناسائی عوامل دخیل در امر قاچاق انجام و با کسب اطلاعات لازم با صدور دستور قضایی و اذن ورود به مخفیگاه شبکه، تعداد چهار نفر از عوامل اصلی شبکه قاچاق در شهرستان خوی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان تعداد 820 دستگاه گوشی تلفن همراه گران قیمت و چندین دستگاه رایانه که به عنوان وسیله جرم استفاده می‌شدند کشف و ضبط شد.
دادستان خوی تصریح کرد: با دستگیری این افراد پرونده آنان به شعبه دوم بازپرسی ارجاع و متهمین جهت انجام تحقیات تکمیلی و دستگیری سایر عوامل دخیل در قاچاق سازمان یافته در اختیار اداره کل اطلاعات استان قرار گرفت.
افراد این باند که برادرند با ثبت اطلاعات غیر واقعی و جعلی واردات در قالب مسافری، نزدیک به پنج هزار دستگاه تلفن همراه قاچاق کرده بودند که ارزش تقریبی آنها 100 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

کشف میلیاردی
نهاده‌های دامی قاچاق و تقلبی در آمل
فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 550 تن انواع نهاده‌های دامی قاچاق به ارزشی بالغ بر 30 میلیارد ریال در شهرستان آمل خبر داد.
سرتیپ «مرتضی میرزایی» اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان آمل از عرضه انواع نهاده‌های دامی قاچاق در آن شهرستان با خبر شدند.
وی، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه‌جانبه، ماموران موفق شدند متهم را که اقدام به عرضه انواع نهاده‌های دامی قاچاق و تقلبی در آن شهرستان می‌کرد، شناسایی کنند.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در ادامه اجرای این ماموریت، پس از هماهنگی‌های قضائی، ماموران پلیس امنیت عمومی و امنیت اقتصادی آمل متهم را دستگیر کردند.
سردار میرزایی در ادامه اذعان داشت: ماموران با همکاری کارشناسان اداره صمت و جهادکشاورزی شهرستان آمل، در بازرسی از محل نگهداری و دپوی کالا توسط نامبرده در مجموع 550 تن کالا شامل، انواع خوراک دام و طیور وارداتی قاچاق، انواع کود شیمیایی کشاورزی و پودر سنگ کشف کردند.
این مقام انتظامی همچنین از کشف 100 هزار عدد کیسه خالی با مارک یکی از شرکت‌های معتبر داخلی که متهم اقدام به جعل عنوان آن کرده بود در بازرسی از محل خبر داد و اظهار داشت: کارشناسان مربوطه ارزش مجموع کالای قاچاق کشف شده در این عملیات را بالغ بر 30 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

كشف 116 راس دام قاچاق
در اراك
جانشين فرمانده انتظامي استان مرکزی از توقيف يك دستگاه كاميون حامل 116 راس دام قاچاق در عمليات ماموران پليس امنيت اقتصادي استان در آزادراه اراك – قم خبر داد.
سرهنگ «يوسف سپهوند» افزود:‌ ماموران پليس امنيت اقتصادي استان در انجام تحقيقاتي از جابه‌جايي دام قاچاق توسط يك دستگاه كاميون از محورهاي مواصلاتي اراك مطلع شدند.
وي اظهار داشت:‌ با برنامه ريزي عملياتي انجام شده از سوي ماموران انتظامي، سرانجام اين خودرو كه فاقد هر گونه مدارك لازم براي حمل بار بود، در آزاد راه اراك – قم شناسايي و در عملياتي متوقف شد.
جانشين فرمانده انتظامي استان مركزي افزود:‌ در بازرسي از اين خودرو تعداد 116 راس احشام از نوع ميش كشف و راننده خودرو دستگير شد.
سرهنگ سپهوند خاطر نشان كرد: فرد دستگير شده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.