آثار مخرب کرونا بر گفتار و زبان کودکان (انگلیس)
دانشمندان میگویند اعمال محدودیتهای کرونایی، از جمله بسته شدن مدارس، به مهارتهای گفتار و زبان کودکان و ظرفیتهای یاد گیری آنان، آسیب زده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بنیاد موقوفه آموزش در انگلیس، با بررسی وضعیت آموزشی ۵۰ هزار دانشآموز در سراسر این کشور اعلام کرد شمار کودکان ۴ و ۵ ساله که برای بهبود مهارتهای زبانی، نیازمند کمک شدهاند، رو به افزایش است. کارشناسان گفتاردرمانی معتقدند اختلال در رشد گفتار و زبان کودکان، یادگیری را در دراز مدت، مختل میسازد. در این گزارش آمده است در روشهای مبارزه با همهگیری کووید ۱۹ در انگلیس، کودکان از روابط اجتماعی محروم شدند و فرصت لازم به منظور افزایش گنجینه واژگان را از دست دادند.کمبود یا نبود تماس با مادر بزرگان و پدر بزرگان، ضرورت رعایت فاصله اجتماعی، نبود زمان برای بازی، استفاده از ماسک صورت در بیرون از منزل، موجب شد کودکان کمتر در معرض گفتوگو قرار گیرند و در نتیجه، از تجربههای روزانه، محروم شدند.