kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۷۵۷
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸

خواندنی از ورزش ایران


 
  *بر اساس پیشنهاد فدراسیون جهانی تکواندو و تایید کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) برای نخستین بار رقابت‌های تیمی مشترک تکواندو به صورت آزمایشی در المپیک توکیو برگزار می‌شود و تیم ایران و چین موفق شدند سهمیه حضور در این رویداد را به دست آورند.با اعلام سازمان تیم‌های ملی، تیم ملی ایران با ترکیب امیرمحمد بخشی، عرفان ناظمی، یلدا ولی نژاد و ملیکا میرحسینی در این رویداد حضور پیدا می‌کند.طبق مسابقات قبلی که به این شیوه برگزار شده، هر تیم می‌بایست حداقل 4 و حداکثر 5 تکواندوکار در ترکیب خود داشته باشد که یک ورزشکار به عنوان نفر ذخیره اعلام می‌شود و 2 هوگوپوش مرد با یکدیگر و 2 تکواندوکار زن نیز با هم مبارزه می‌کنند.
*ولادیمیر آلکنو که چند روزی است با حضور در تهران هدایت ملی‌پوشان والیبال را شخصا برعهده گرفته، در اولین اقدام روی نام سه بازیکن خط کشیده است.علی رمضانی، اسماعیل مسافر و اسماعیل طالبی سه بازیکنی بودند که با نظر سرمربی روسی از اردوی تیم ملی کنار رفتند. آلکنو همراه با دستیارانش با این سه بازیکن گفت‌وگو و از حضور و تلاش آنها در تمرینات تشکر کرد.سرمربی تیم ملی همچنین به این بازیکنان یادآور شد که امکان فراخوانی‎شان به اردو باز هم وجود دارد.به گفته امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی، برای این سه بازیکن همچون دیگر بازیکنان درخواست ویزای ایتالیا شده تا دست سرمربی تیم ملی برای تغییرات لحظه آخری هم باز باشد.
*در شرایطی که به تازگی بازیکنان بسکتبال ایران از لیگ نسبتا طولانی مدت رهایی پیدا کردند، با نظر کادرفنی حدود 20 روز به ملی‌پوشان استراحت داده می‌شود تا نفرات مدنظر مهران شاهین طبع از دهه سوم اردیبهشت ماه استارت خود را برای حضور در المپیک بزنند. به گفته رامین طباطبایی، رئیس‌فدراسیون بسکتبال دعوت نامه‌های زیادی به دست فدراسیون رسیده که اصلی‌ترین آنها از کشورهای یونان و پرتغال هستند. به نظر می‌رسد در روزهای آینده کادرفنی و فدراسیون برای اعزام تیم ملی به یکی از این دو تورنمنت در خردادماه تصمیم گیری کنند.گویا پیش از این هم حضور تیم ملی در یک تورنمنت به میزبانی ژاپن تقریبا قطعی شده است. با این شرایط به نظر می‌رسد آسمان خراش‌های ایرانی قبل از اعزام به المپیک یک بار به ژاپن در تیرماه سفر کنند و در بازگشت خودشان را برای اعزام نهایی در اواخر تیرماه آماده کنند.