kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۷۵۵
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸

اعزام حداکثر ۶۰ پارالمپیکی به توکیو

سرپرست کاروان ورزش ایران در پارالمپیک توکیو با بیان اینکه هنوز ترکیب این کاروان نهایی نشده، گفت: طبق شرایط و پیش‌بینی‌ها بین ۵۰ تا ۶۰ ورزشکار اعزامی به توکیو خواهیم داشت.

 

هادی رضایی در مورد آخرین وضعیت کاروان ورزش ایران برای حضور در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو توضیح داد و تأکید کرد: به دلیل انجام نشدن رقابت‌های انتخابی در برخی رشته‌ها و بخصوص وضعیت نامشخص رکورد برخی ورزشکاران، هنوز ترکیب قطعی و نهایی این کاروان مشخص نیست. امروز که در فاصله چهار ماه تا بازی‌های پارالمپیک قرار داریم، نمی‌توانیم در مورد ترکیب نهایی کاروان اظهارنظر دقیقی داشته باشیم چرا که به طور مثال در رشته‌ای مانند دوومیدانی هنوز ترکیب نهایی مشخص نشده است. اواخر اردیبهشت ماه یک مرحله رکوردگیری از میان ۱۸ دوومیدانی‌کار انجام می‌شود.
رضایی با بیان اینکه اواخر خرداد ترکیب نهایی کاروان ایران برای بازی‌های توکیو باید به کمیته بین‌المللی پارالمپیک اعلام شود، خاطرنشان کرد: طبیعی است که مشخص شدن تعداد ورزشکاران اعزامی، ملاک تصمیم‌گیری در مورد تعداد همراهان است که شامل سرپرست، مربی، مترجم، نماینده نظارت و ... می‌شود. به هر حال هر چه تعداد ورزشکار بیشتر باشد، تعداد همراهان هم افزایش خواهد داشت و بالعکس. به گفته وی، با توجه به بررسی‌های کارشناسی در مورد ورزشکاران هر رشته، شرایط کسب سهمیه و وضعیت رکوردی آنها، ترکیب کاروان ایران برای بازی‌های پارالمپیک توکیو با حضور ۵۰ تا ۶۰ ورزشکار بسته خواهد شد.