kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۶۹۶
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
با حضور هیئت‌های ایران و گروه 1+4

نشست کمیسیون مشترک برجام امروز در وین برگزار می‌شود

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیئت‌های ایران و گروه 1+4 و نماینده اتحادیه اروپا) در وین برگزار می‌شود.

نشست کمیسیون مشترک برجام امروز (سه‌شنبه) با حضور هیئت‌های ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین)‌ و نماینده اتحادیه اروپا در شهر وین برگزار می‌شود.
به همین منظور تیم مذاکره‌کننده ایرانی به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه روز دوشنبه راهی وین شد.
گفتنی است در نشست کمیسیون مشترک برجام که بعدازظهر روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین ماه به صورت حضوری در وین برگزار شد، قرار شد گفت‌وگوها در هفته آینده ادامه یابد.
معاون وزیر امور خارجه ایران در نشست روز سه‌شنبه کمیسیون مشترک برجام تصریح کرد: هیئت ایرانی هر زمان که روند گفت‌و‌گوها به سمت زیاده خواهی، وقت کشی و چانه زنی‌های غیرمنطقی برود، گفت‌و‌گوها را متوقف خواهد کرد.
در شرایطی که مقامات آمریکایی صراحتا اعلام کرده‌اند که حاضر نیستند تحریم‌های ضدایرانی را لغو کنند، در این سو برخی دولتمردان و فعالین مدعی اصلاحات و رسانه‌های زنجیره‌ای، این‌گونه وانمود می‌کنند که قرار است فتح‌الفتوحی اقتصادی در وین رقم بخورد.
در روزهای گذشته ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه کاخ سفید در اظهارنظری گستاخانه گفته بود: آمریکا هیچ امتیازهایی به ایران پیش از اطمینان یافتن از پایبندی کامل تهران به برجام نخواهد داد.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در روزهای گذشته در اظهارنظری مشابه گفته بود:«هنوز زود است که معلوم شود مذاکرات برای احیای توافق موفق خواهد شد یا نه. ما برای بازگشت به توافق، امتیازات عمده نخواهیم داد».
همچنین جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در روزهای اخیر گفته بود: «آمریکا تا زمانی که وضوح و اطمینان پیدا نکند که جمهوری اسلامی ایران به برجام بازگشته است، تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد».
اظهارات مقامات دولت بایدن دقیقاً نقطه مقابل خواسته ایران است. مقامات کشورمان صراحتا اعلام کرده‌اند که ایران به شرطی به تعهدات کامل برجامی بازمی‌گردد که اولا آمریکا تمامی تحریم‌های ضدایرانی را به‌صورت دائمی ‌و یک‌ باره لغو کند و ثانیا لغو تحریم‌ها توسط ایران راستی‌آزمایی و تایید شود.
متأسفانه اظهارات اخیر برخی دولتمردان و مقامات ارشد وزارت خارجه در کنار سابقه این افراد، شائبه «تحرکات انتخاباتی دولت در پرونده برجام» را تقویت کرده است. این رفتار خطرناک، مصداق بارز زیرپاگذاشتن منافع ملی و عزت مردم ایران است.
جدیدترین دستاورد ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد