kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۶۵۴
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
مقاومت باز هم نتیجه داد

عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از اطراف مسجدالاقصی / فلسطینی‌ها در خیابان جشن گرفتند

پس از چند روز درگیری و تنش شدید میان فلسطینی‌ها و نظامیان رژیم صهیونیستی در اطراف مسجدالاقصی، با مقاومت فلسطینی‌های روزه دار، نیروهای امنیتی این رژیم مجبور به ترک دروازه «باب العامود» شدند. این عقب‌نشینی با شادی گسترده مردم فلسطین در قدس و نوار غزه همراه شد.


با مقاومت فلسطینی‌ها، نظامیان رژیم صهیونیستی شامگاه یک شنبه از باب العامود (دروازه دمشق) در مرکز شهر
بیت المقدس عقب‌نشینی کردند. رژیم صهیونیستی از زمان شروع ماه مبارک رمضان این منطقه را به روی مسلمانان بسته بود. خبرگزاری آناتولی به نقل از شاهدان عینی گزارش داده، بعد از عقب‌نشینی صهیونیست‌ها، فلسطینی‌ها موانع آهنی و بتونی که مانع حرکت فلسطینی‌ها شده بود را برداشتند...صدها فلسطینی این عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست را به عنوان یک پیروزی در همین منطقه جشن گرفتند.
با اقدام رژیم صهیونیستی در برداشتن موانع و دروازه‌های امنیتی، مناطق مختلف غزه نیز با برگزاری تظاهرات به شادمانی پرداختند. کانال 12رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که نیروهای اسرائیلی بعد از درگیری‌های متعدد با فلسطینی‌ها طی روزهای اخیر از دروازه دمشق عقب‌نشینی کرده‌اند.
احمد طیبی یک عضو عرب کنست رژیم صهیونیستی گفته که بعد از خروج صهیونیست‌ها از این منطقه هیچ درگیری رخ نداده است. از زمان شروع ماه رمضان، نیروهای رژیم صهیونیستی فلسطینی‌ها را از نشستن در باب العامود و برگزاری عبادات و مراسم‌های مذهبی مخصوص ماه رمضان منع کرده بود. پیش از این شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی از شوراهای خانوادگی متعلق به ساکنان شهر قدس خواسته بود امکانات و توانمندی خود را بسیج کرده و کمیته‌هایی متشکل از جوانان را برای دفاع از شهر تشکیل دهند.
ادامه می‌دهیم
در همین حال، رئیس‌دفتر سیاسی حماس تأکید کرد که قدس شریف در نبرد با دشمن صهیونیستی تنها نیست و ملت و مقاومت قهرمان فلسطین در غزه در کنار این شهر هستند. به گزارش ایسنا، به نقل از قدس پرس، اسماعیل هنیه، رئیس‌دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: «مقاومت امروز قدرتمندتر از همیشه است و ملت فلسطین به رغم تمامی جانفشانی‌ها بر ادامه راه خود مصمم است....تا زمانی که تجاوزات دشمن علیه قدس ادامه داشته باشد، آرام‌‌سازی اوضاع با این رژیم بی‌معنی خواهد بود..آنچه در قدس می‌گذرد ادامه سیاست محرومیت مردم فلسطین از مسجدالاقصی و نمونه‌ای از برنامه تقسیم زمانی و مکانی است که رژیم اشغالگر به دنبال تحمیل آن است. ما تصمیم گرفتیم این انتفاضه را ادامه دهیم. ما هرگز متوقف نخواهیم شد و به مقاومت ادامه می‌دهیم».
رزمایش ترس
خبر دیگر اینکه، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه از برگزاری رزمایش نظامی خبر داد. به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست» واحد سخنگوی ارتش رژیم صهونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، رزمایش اضطراری جهت آمادگی نیروهای فرماندهی جبهه داخلی این رژیم در شهر «مودیعین-مکابیم-ریعوت» برگزار می‌شود. بر اساس این بیانیه، نظامیان صهیونیست قرار است در این رزمایش ابزارها و روش‌های مختلف برای مواجهه با راکت‌ها و موشک‌های شلیک‌شده توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه را تمرین کنند.