kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۶۴۶
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴

کارگران شهرداری کوت عبدالله خوزستان 5 ماه است حقوق نگرفته‌اند

در آستانه روز کارگر، کارگران شهرداری کوت عبدالله خوزستان اعلام کردند 4 یا 5 ماه هست که حقوق نگرفته‌اند.



به گزارش تسنیم، چند روز گذشته بود که فرامروز توفیقی‌، رئیس‌کمیته دستمزد شورای اسلامی کار درباره مشکلات کارگران در سال 1400گفت: دولت در کنترل شیوع کرونا قدمی برای کارگران برنداشته است. کارگری که دغدغه نان شب دارد چگونه قرنطینه را رعایت کند؟
وی افزود:کارگران شهرداری کوت عبدالله گلایه دارند که درایام ماه مبارک رمضان نیازمند حقوق 4 ماهه معوق خود هستند تا بتوانند نان شب خودرا تأمین کنند. آنها در پیام متعدد به نمایندگان کارگران می‌گویند ما واکسن نمی‌خواهیم حقوق‌های معوق ما را بدهند.
کارگران شهرداری کوت عبدالله، زیرمجموعه شرکت کارون در خوزستان بوده و حدود 500 نفر هستند.
 یکی از این کارگران می‌گوید: در ماه رمضان هزینه خرید اقلام سفره افطار را نداریم. از همسایه و آشنا و فامیل پول قرض می‌کنیم و زندگی را می‌گذرانیم. چرا صدای کارگران هیچ وقت شنیده نمی‌شود؟ دوسال است که مجموعه کارون به پیمانکار واگذار شده و در این دو سال بارها حقوق ما عقب افتاده است. علاوه ‌بر حقوق، مشکلات بیمه هم داریم، بارها برایمان حق بیمه رد نشده است که همین باعث شده اگر مریض شده‌ایم به سراغ درمان نرویم.
یکی دیگر از کارگران می‌گوید: شکایتمان را همه مسئولان استان خوزستان می‌دانند. از استاندار گرفته تا فرمانداری و دفتر امام جمعه اما مشکلی از مشکل ما حل نشده است. در ایام نزدیک شدن به روز کارگر‌، امید ما این است که مسئولان فکری به حال ما کنند.از بس حقوق‌های ما معوق شده است حتی بقالی محل هم به ما قسطی نمی‌دهد. مگر دولتی‌ها نمی‌گویند که مشکل کارگران و بخش‌های مشکل‌دار را حل می‌کنیم پس چرا این وعده‌ها محقق نمی‌شود؟