kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۶۲۶
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲

عطایی: در والیبال باید به مربی ایرانی فرصت داد

سرمربی تیم والیبال بزرگسالان در رقابت‌های قهرمانی آسیا که سرمربی تیم جوانان نیز هست گفت: صبر و حوصله فدراسیون باعث شد ولاسکو تفکراتش را پیش ببرد به مربی ایرانی نیز باید فرصت داده شود.

رقابت‌های قهرمانی والیبال آسیا از ۲۱ تا ۲۸ شهریور ماه به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد. رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان نیز به فاصله سه روز و در تاریخ ۳۱ شهریور ماه تا ۱۱ مهر ماه به میزبانی ایتالیا و بلغارستان انجام می‌شود و هدایت دو تیم قهرمانی آسیا و جوانان جهان بر عهده بهروز عطایی خواهد بود. فدراسیون والیبال برای هر دو رویداد مهم بهروز عطایی را مامور کرده است تا عطایی و همکارانش در چالشی بزرگ قرار گیرند.
عطایی در همین خصوص به خبرگزاری مهر گفت: مربیان ایرانی نتایج خوبی در دو رده در جهان کسب کردند و این نشان از توانمندی آنهاست. باید به مربیان ایرانی فرصت داده شود. تمام بخش‌ها و حتی رسانه‌ها باید توجه ویژه‌ای به مربیان ایرانی داشته باشند. اگر رزومه‌ای از مربیان ایرانی به خارج از کشور ارسال کنیم قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت اما سوالشان این است که با چنین رزومه ای چرا در رأس تیم ملی قرار ندارند.
وی افزود: پس از رفتن ایوان بوگانیکف و ست کوویچ، والیبال با مربیان ایرانی به حرکتش ادامه داد. به فرصت نیاز داریم. حتی ولاسکو زمانی که به ایران آمد عملکرد قابل قبولی داشت اما موفقیتی در آن نبود. ولاسکو در دور اول مسابقات انتخابی لیگ جهانی دو بار به چین نتیجه را واگذار کرد و نتوانستیم از گروهمان صعود کنیم. صبر و حوصله فدراسیون باعث شد ولاسکو تفکرش را پیش ببرد، پس به مربی ایرانی نیز باید فرصت داده شود.