kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۵۲۱
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲
معاون استاندار:

با تسهیلگران ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد می‌شود





معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: با مسئولان و کارکنان ادارات که با متخلفین ساخت و سازهای غیرمجاز همکاری کرده و در دادن انشعابات آب، برق و گاز به آنها نقش داشتند باید بر حسب قانون برخورد شود.
مهدی رازجویان ادامه داد: حفظ اراضی کشاورزی و باغی در استان مازندران جهت تامین امنیت غذایی کشور ضروری است.
وی با تاکید بر اینکه مشاورین غیرمجاز املاک تنها به فکر کسب درآمد هستند، اظهار داشت: برای این افراد حفظ محیط‌زیست و زمین‌های کشاورزی اهمیتی ندارد لذا باید با این افراد سودجو برخورد قانونی شود. رازجویان تصریح کرد: دهگردشی با هدف برخورد با متخلفین باید از سوی دهیاران و بازرسان جهاد کشاورزی به صورت منظم انجام شود.
معاون استاندار مازندران افزود: در برابر برخورد قانونی با متخلفین حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز باید از تولیدکنندگان موفق و قانون‌مدار مسکن حمایت شود. رازجویان افزود: شهرداری‌ها در حوزه شهری و دهیاری‌ها در حوزه روستایی باید جدیت بیشتری در برخورد با متخلفین داشته باشند.
بر اساس آخرین آمار سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، در سال گذشته، ۲ هزار و ۴۰۵ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در این استان با صدور حکم قضایی تخریب و ۲۳۹ هکتار زمین به بخش کشاورزی بازگردانده شد. یک هزار و ۷۹۶ مورد از تخریب‌های صورت گرفته مربوط به تغییر کاربری غیرمجاز جدید بود که ۱۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان را در تصرف گرفته بود.