kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۴۹۹
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶

رد صلاحیت 10 درصد از داوطلبین انتخابات شوراهای استان تهران

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران گفت: از 6 هزار ثبت‌نامی انتخابات شوراهای شهر استان تهران حدود 10 درصد از آنها توسط هیئت اجرایی رد صلاحیت شدند که این کار با استناد به نظر مراجع چهارگانه بوده است.


احمد نادری رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران در گفت‌وگویی اظهار داشت: حدود 6 هزار نفر در انتخابات شوراهای استان تهران ثبت‌نام کردند که از این تعداد حدود 2500 نفر در شهر تهران بوده و مابقی مربوط به سایر شهرهای استان تهران هستند. وی افزود: درمجموع و از 6 هزار نفر ثبت‌نامی انتخابات شوراهای شهر استان تهران حدود 10 درصد از آنها توسط هیئت اجرایی رد صلاحیت شدند که البته این کار آنها با استناد به نظر مراجع چهارگانه تأیید صلاحیت‌ها بوده است و پرونده رد صلاحیت این افراد به استان تهران آمده است؛ وقتی‌که در شهرستان‌ها توسط هیئت‌های اجرایی اعلام نظر می‌شود قاعدتاً رسیدگی به آن‌ها در هیئت نظارت بر شهرستان نخواهد بود و هیئت عالی استان بایستی روند بررسی تأیید صلاحیت‌های آن‌ها را انجام دهد. رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت: هم‌اکنون روند بررسی پرونده‌های ردصلاحیت شده در استان تهران شروع شده ولی اعلام نظر این هیئت هم‌زمان با اعلام نظر هیئت‌های نظارت شهرستانی خواهد بود.
نادری ادامه داد: نسبت به دوره قبلی انتخابات شوراها رشد چشمگیری در ثبت‌نام داوطلبین حضور در انتخابات شوراهای استان تهران نداشته‌ایم و تقریباً میزان ثبت‌نام‌ها در استان تهران و در شهر تهران شبیه دوره پنجم انتخابات شوراها است. به گزارش فارس، وی افزود: نظر هیئت‌های اجرایی در انتخابات شوراها مشورتی است و مقایسه‌ای بین ردصلاحیت‌های انتخابات دوره ششم شوراها با دوره پنجم نمی‌توانیم داشته باشیم زیرا ما در ابتدای راه قرار داریم.