kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۴۳۱
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
دادستان اصفهان:

هرگونه تجمع بدون مجوز برای مطالبات زاینده‌رود ممنوع است

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: هرگونه تجمع برای مطالبات زاینده‌رود بدون مجوز شورای تامین ممنوع است.


به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی اصفهانی، با صدور اطلاعیه‌ای از ممنوع بودن هرگونه تجمع تحت عنوان مطالبات حوزه کشاورزی و زاینده‌رود بدون مجوز شورای تامین استان خبر داد و بر برخورد با عوامل مخل نظم عمومی تاکید کرد.
وی اضافه کرد: خواسته‌ها و مطالبات این قشر زحمت‌کش موضوع سوءاستفاده جریان‌های معاند قرار گرفته و عوامل نفوذی مترصد جهت‌دهی اعتراضات در راستای نیل به اهداف سیاسی و خرابکارانه خویش برآمده‌اند و در جلسات نمایندگان کشاورزان این موضوع گوشزد و مورد قبول قرار گرفته است.
علی اصفهانی با تاکید بر برخورد با عوامل مخل نظم عمومی تصریح کرد: شناسایی مرتبط با گروه‌های معاند در دستور کار دستگاه‌های امنیتی قرار دارد.
وی گفت: پیگیر مطالبات بر حق کشاورزان جهت تأمین حقابه هستیم و در این زمینه دادستانی با صدور دستور قضایی مانع از اجرای پروژه بن- بروجن شده است.
وی خطاب به کشاورزان گفت: آب به عنوان اصلی‌ترین دغدغه استان است و تمام مجموعه مدیریتی استان به دنبال تحقق مطالبه کشاورزان و قانون توزیع عادلانه آب است.
او از کشاورزان خواست با وجود مشکلات زیادی که دارند صبر و تحمل بیشتری داشته باشند تا از راه قانونی و از محل مصوبه کارگروه مبارزه با کم‌آبی و اعتبارات این بخش خسارت آنها پرداخت شود.
در برخی شبکه‌های اجتماعی در چند روز اخیر اخباری مبنی بر حرکت کشاورزان شرق و غرب اصفهان دیروز چهارم اردیبهشت به سمت سد زاینده‌رود با هدف جلوگیری از برداشت‌های غیرقانونی از این رودخانه منتشر شده بود.
بازگشایی زاینده‌رود و تامین حقابه این رودخانه از جمله مطالبه کشاورزان اصفهانی است.