kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۳۸۸
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳

معرفی برترین فیلم‌های جشنواره فجر با موضوعات قرآنی(اخبار ادبی و هنری)

هیئت داورانِ فیلم‌های قرآنیِ سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر برای سومین سال پیاپی برترین آثار این جشنواره از نگاه خود را معرفی کردند.


این گروه به دبیری مرتضی خدمتکار و متشکل از عباس صالح مدرسه‌ای، سید مصطفی زراوندیان و حسین سلیمانی در بیانیه‌ای اعلام کردند:
نظر به اهمیت تولید فیلم‌های قرآنی در حوزه سینما که از مفاهیم و مضامین «قرآن و عترت» الهام گرفته است و نقش هنرمندان به‌عنوان طلایه‌دارانِ تولید این آثار، برای سومین سال متوالی هیئت داورانِ معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن ادای احترام به ساحت کلام‌الله مجید، مراتب تقدیر و تشکر خود را از اصحاب هنر سینما و همه دست‌اندرکاران سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، بر خود واجب دانسته و از هنرمندان عزیزی که باعث رونق و ارتقای سطح کمی‌ و کیفی این دوره از جشنواره شده‌اند و با خلق آثار خود بر غنای هنر سینما افزوده‌اند، قدردانی می‌نماید.
بر این اساس، هیئت داوران ضمن بررسی فیلم‌های این دوره، ضمن تقدیر از فیلمنامه «تک‌تیرانداز» جایزه بهترین فیلمنامه را به آقایان حسین دارابی، احسان ثقفی و احمد حیدریان نویسندگان فیلمنامه «مصلحت» به‌خاطر انتقال مفاهیم و مضامین قرآنی با تکیه بر مفهوم عدالت‌محوری در روند فیلم اهدا می‌کند. همچنین به پاس یک عمر مستند‌سازی در محورِ مقاومت و تلاش مجاهدانه برای ثبت و ‌ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و نیز تأکید بر روحیه خودباوریِ ملی، جایزه بهترین کارگردانی را به آقای سیاوش سرمدی برای فیلم سینمایی «منصور» اهدا می‌نماید. هیئت داوران به‌خاطر نقش‌آفرینیِ زیبا و متفاوت در راستای ‌ترسیم عفو و بخشش در آموزه‌های دینی، جایزه بهترین بازیگری را به خانم نازنین فراهانی در فیلم سینمایی «مصلحت» اعطا می‌کند.