kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۳۷۹
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲

ایران دومین صادرکننده خرما در جهان است

رئیس ‌انجمن ملی خرمای ایران گفت: ایران با 500 میلیون دلار صادرات خرما به عنوان دومین صادرکننده این محصول در جهان است و در صورت رفع برخی مشکلات ناشی از تحریم‌ها این میزان صادرات به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن رشیدفرخی ، با بیان اینکه ایران از نظر تعدد ارقام خرما رتبه اول در دنیا را داراست، افزود: پس از رفع تحریم‌ها که امیدواریم به ‌زودی شاهد آن باشیم می‌توان بهتر و گسترده‌تر از قبل در بازار خرمای جهان نقش‌آفرینی کرد.
وی تصریح کرد: بهترین روش برای معرفی بیشتر خرمای ایران به جهان شرکت در نمایشگاه‌هاست که انجمن ملی خرمای ایران آمادگی برقراری ارتباط با سرکنسول میلان در این زمینه را دارد.
رئیس‌اتاق بازرگانی کرمان در نشست مجازی با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در میلان با تاکید بر ساماندهی و توسعه صادرات کالاهای استان به ویژه کالاهایی با تکنولوژی بالا در سال 1400 اظهار داشت: باید اقتصاد ما صادرات محور باشد که لازمه آن تولیدی است که رقابت‌پذیر، بهره‌ور، با استفاده از تکنولوژی بالا و دارای برند باشد. سید مهدی طبیب ‌زاده ، عنوان کرد: ایتالیا یکی از شرکای تجاری ایران در همه ادوار بوده و اکنون نیز با توجه به شرایط تحریم‌ها مراودات تجاری با ایران را همچنان حفظ کرده و کرمان نیز همواره از این فرصت همکاری استفاده کرده است.
 وی ادامه داد: 10 درصد صادرات کشور به ایتالیا، مربوط به استان کرمان است که در دو قلم کالا بوده که می‌توان حجم این صادرات و ارقام صادراتی را افزایش داد.