kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۳۳۱
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵

نخستین شناسنامه فرزند زن ایرانی با تبعه خارجی در اسفراین تحویل شد


 
نخستین شناسنامه فرزند حاصل از ازدواج زن اسفراینی در استان خراسان شمالی با تبعه خارجی در آیینی با حضور مسئولان محلی تحویل شد.
فرماندار شهرستان اسفراین در این آیین تصویب قانون اعطاء شناسنامه به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی را اقدامی ارزشمند دانست‌. مهدی کرامتی اظهارداشت‌: تاکنون برای ۴۶ خانوار با ۱۱۵ نفر‌، پرونده برای دریافت شناسنامه ایرانی تشکیل شد و  مراحل قانونی برای اعطای شناسنامه به این افراد مراحل پایانی خود را طی می‌کند.
وی اضافه کرد‌: با تحویل شناسنامه به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی مشکل احراز هویت ملی این فرزندان نیز مرتفع می‌شود. نخستین شناسنامه فرزند حاصل از ازدواج زن ایرانی  با تبعه خارجی در استان خراسان شمالی بهمن ماه سال گذشته تحویل شد.  
براساس آمار رسمی ۱۰۹ تبعه خارجی که با زنان ایرانی ازدواج کردند در استان خراسان شمالی سکونت دارند که مراحل قانونی برای صدور شناسنامه برای این افراد در دست بررسی است.
براساس این آیین‌نامه، هر زن ایرانی که با مرد غیرایرانی ازدواج کرده و در نتیجه این ازدواج، دارای فرزند زیر ۱۸ سال باشد و هر فردی که از مادر ایرانی و پدر غیرایرانی متولد شده و بیش از ۱۸ سال تمام داشته باشد می‌تواند متقاضی اعطای تابعیت برای فرزندش باشد.