kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۳۲۸
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
درخواست دبیر کمیسیون بهداشت مجلس؛

قزوین را قرنطینه کنید



دبیر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کرونا در قزوین رکورد شکسته گفت: قزوین باید قرنطینه شود.
فاطمه محمدبیگی در حاشیه بازدید از مرکز اورژانس استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت لازم از فوریت‌های پزشکی استان انجام نشده و هنوز ۲۰ پایگاه اورژانس از پایگاه‌های برنامه‌ریزی شده احداثی عقب هستیم.
وی افزود: عقب‌ماندگی استان قزوین در حالی است که استان‌های دیگر حدود ۴ تا ۵ پایگاه از حجم مصوب عقب هستند و این امر می‌طلبد که توجه بیشتری به اورژانس در استان قزوین صورت بگیرد.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه باید کمک کنند زمینه ارائه خدمات بیشتر اورژانس و فوریت‌های پزشکی به مردم فراهم شود، ادامه داد: یکی از نیازهای اصلی ما پدهای هلی‌کوپتر است که به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها در استان این امر محقق نشده و نیاز است فکری جدی برای این امر بشود.
وی ادامه داد: امروز که شاهد پیک عجیب کرونا در قزوین و رکوردشکنی آن در طول عمر این بیماری در استان هستیم باید به ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی و سلامت در استان توجه کنیم.
وی عنوان کرد: رعایت پروتکل‌ها در استان به شدت کاهش پیدا کرده و بی‌توجهی مردم به عدم رعایت پروتکل‌ها بازی با مرگ است.
وی با بیان اینکه درخواست قرنطینه قزوین را داریم، بیان کرد: نیروهای مسلح با تمام توان برای مهار این ویروس دوباره به میدان بیایند و به شدت از تعطیلی سیاسی طرح شهید سلیمانی گلایه داریم.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک اضافه کرد: برخی نگرش‌های سیاسی در کشور موجب تعطیلی این طرح از بهمن‌ماه به بعد شده است و پیگیری‌ها از توقف بودجه این طرح خبر می‌دهند.
وی با بیان اینکه هیچ پشتیبانی بودجه‌ای و تأمین اعتباری لازم برای این طرح نشد و این طرح نیز مظلومانه در استان‌ها اجرا نمی‌شود، تأکید کرد: مرحله پنجم طرح شهید سلیمانی اجرایی شده اما هیچ عملیاتی نمی‌بینیم.