kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۲۹۷
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
رئیس‌قوه قضائیه در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش:

ایران اسلامی را رشادت‎ها ایستادگی‎ها و شهادت‌ها بیمه کرده است

رئیس‌قوه قضائیه گفت: حضور ارتش در صحنه‌های مختلف دفاع از کشور و خدمت به مردم موجب ماندگاری نام حماسه‌آفرینان ارتش در قلب ملت شده است.

 

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که دیروز به مناسبت روز ارتش، در بازدید از دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در جمع فرماندهان عالی ارتش جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گفت، از رشادت، شجاعت، جانفشانی و ایستادگی نیرو‌های ارتش در ۴۰ سال گذشته و تلاش‎های صورت گرفته برای توسعه کمی و کیفی بخش‌های مختلف ارتش تقدیر کرد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی صیانت از امنیت جمهوری اسلامی را به سیادت ایران اسلامی تبدیل کرد.
 نام حماسه‌آفرینان ارتش
 در قلب ملت ماندگار شده است
رئیسی به خون غلطیدن ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی در راه دفاع از وطن و ارزش‌های الهی را نشانه بزرگی برای تصدیق عملکرد و توفیقات نیرو‌های مسلح کشورمان در ۴۰ سال اخیر دانست.
وی، حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش در آب‎های بین‌المللی و برخورد با دزدان دریایی و تعقیب دشمنان در فراتر از مرز‌ها از خلیج عدن تا دیگر نقاط و همچنین حفاظت از ناو‌ها و ناوشکن‌ها و حریم آبی کشورمان به ویژه اقداماتی که برای بازسازی تجهیزات در این عرصه صورت گرفته قابل تقدیر دانسته و افتخارآمیز توصیف کرد.
رئیس‌قوه قضائیه با بیان اینکه رشادت‎ها، ایستادگی‎ها و شهادت‌ها ایران اسلامی را بیمه کرده است، این نکته را نیز متذکر شد که حضور ارتش در صحنه‌های مختلف دفاع از کشور و خدمت به مردم موجب ماندگاری نام حماسه‌آفرینان ارتش در قلب ملت شده است.
رئیسی، ایمان به خدا را از مؤلفه‌های مهم قدرت خواند و گفت: امروز ارتش ما ارتشی مکتبی و خداباور است که دست خدا را مافوق همه ایادی می‌داند و نگاه و اتکای نیرو‌های ارتشی ما به خداوند متعال است.
وی، مولفه دیگر قدرت و ویژگی مهم ارتش جمهوری اسلامی ایران را انقلابی بودن عنوان کرد و افزود: نیرو‌های ارتش انقلاب را با همه وجود باور دارند و پای انقلاب و دفاع از ارزش‌ها ایستاده و با اندیشه و عمل انقلابی برخی کار‌های به ظاهر نشدنی را محقق کردند.
رئیس‌دستگاه قضا با‌اشاره به تأکیدات مکرر رهبر حکیم و بصیرت‌آفرین و فرمانده کل قوا بر توانمندی نیرو‌های انقلابی در کشور تأکید کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی باید شعار «ما می‌توانیم» را در عرصه‌های مختلف به نمایش بگذاریم.
 موفقیت در صنایع نظامی، نمونه‌ای از توفیقات کشور در برابر توطئه‌های دشمن
رئیسی افزود: کشوری که نوآوری و خلاقیت و کار و تلاش فراوانی در عرصه‌های مختلف علمی و دفاعی و صنعتی دارد می‌تواند در عرصه اقتصادی و اجتماعی نیز جایگاه برتر از این داشته باشد و هر جا با عزت و اقتدار حرکت کردیم پیروز بوده‌ایم.
وی نمونه‌ای از توفیقات کشورمان در برابر توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان را موفقیت در صنایع نظامی دانست و گفت: ایران در عرصه دفاعی و صنایع نظامی همچون عرصه هسته‌ای تحریم بوده و تهدید شده، اما نیرو‌های مسلح ما با اتکا به خدا و توان داخلی و نوآوری و خلاقیت نشان دادند که با اراده پولادین و اقدام و عمل می‌توان از تحریم‌ها عبور کرد.
مردمی بودن از دیگر مؤلفه‌هایی بود که رئیس‌دستگاه قضا به عنوان ویژگی ارتش جمهوری اسلامی از آن یاد کرد و گفت که ارتش مردم را باور دارد و مردم هم به ارتش اعتماد دارند و این جایگاه و پایگاه نیرو‌های مسلح در بین مردم در سایه همراهی و همدلی با ملت بدست آمده است.
رئیسی ولایی بودن را دیگر مؤلفه قدرت و ویژگی ارتش جمهوری اسلامی دانست و افزود: در دنیا ارتش‌های فراوانی وجود دارند و هر کشوری برای خود نیرو‌های مسلح دارد، اما باور به ولایت و اطاعت از، ولی ویژگی منحصر به فرد ارتش ماست.
وی، خطرپذیر بودن را دیگر ویژگی ارتش جمهوری اسلامی و از مؤلفه‌های مهم قدرت خواند و گفت: دشمن می‌داند که اگر کوچکترین خطایی بکند جریان با اراده قدرتمند و شهادت‌طلب مقابل او می‌ایستد و برای همین جرأت نمی‌کند کوچکترین تعرضی به حریم خاکی و آبی و هوایی کشورمان انجام دهد.
 مشروعیت، مقبولیت و موفقیت امروز ارتش در سایه فرماندهی و وصل به کوثر ولایت است
پیش از سخنان رئیس‌قوه قضائیه، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در سخنانی با خیر مقدم به رئیس‌قوه قضائیه، «داشتن ایمان راسخ» را از جمله ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: مشروعیت، مقبولیت و موفقیت امروز ارتش در سایه فرماندهی و وصل به کوثر ولایت است و هیچ ترفندی نخواهد توانست این اعتقاد را سست کند.