kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۲۰۰
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲

کوتاه از انتخابات



رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب
پایگاه اطلاع‌رسانی شورای ائتلاف با حضور غلامعلی حداد عادل، پرویز سروری و مهدی چمران اعضای هیئت‌رئیسه و همچنین کمیته رسانه ‌این شورا رونمایی شد.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، غلامعلی حداد عادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حاشیه رونمایی از پایگاه رسمی ‌این شورا با بیان اینکه خوشبختیم که در فاصله کوتاهی تا ثبت‌نام‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری و حضور مردم در پای صندوق‌های رای برای انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای شهر و میاندوره‌ای مجلس در برخی شهرها و خبرگان، پایگاه رسمی ‌شورای ائتلاف آغاز به کار می‌کند، گفت: امیدوارم این کار رسانه‌ای بتواند یک شبکه ارتباطی فعال و با نشاطی را ایجاد کند که اطلاعات صحیح و به موقع در اختیار مردم قرار گیرد و به حُسن انتخاب مردم در انتخابات‌های پیش رو در سال ۱۴۰۰ کمک کند.
رستم قاسمی: بهبود شرایط، شدنی است
رستم قاسمی، وزیر سابق نفت طی نشست خبری در باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بالاترین پیشرفت را در سال‌های تحریم داشتیم، این توسعه هم به تجهیزات بوده و هم به لحاظ ساخت بوده است، امروز هیچ نیازی به خارج برای ساخت نداریم و بیشترین فروش نفت را در همان زمان داشتیم.
به گزارش فارس، وی افزود: آقای اوباما ابتدا گفت تحریم‌ها ایران را فلج می‌کند اما بعد از آن گفت تحریم‌ها هیچ اثری بر ایران ندارد، این دو جمله را اوباما گفته بود.
قاسمی ‌گفت: آخر دولت که می‌شود، رئیس‌جمهور‌ها می‌گویند نگذاشتند کار کنیم و اختیارات رئیس‌جمهور کم بود، مگر قبل از اینکه رئیس‌جمهور شوند قانون اساسی را مطالعه نکردند؟
وی اظهار داشت: قبل از شهادت حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان معاون اقتصادی ایشان در کنارشان کار کردم، در تمام زمینه‌های اقتصادی کار اجرایی و عملیاتی داشته‌ام و کشور و ظرفیت‌های کشور را به خوبی می‌شناسم، دنیا را به خوبی می‌شناسم و بیشترین سفرهای خارجی را بعد از وزیر امور خارجه داشته‌ام و با سران کشورهای زیادی ملاقات کرده‌ام.
قاسمی ‌بیان داشت: ما جزو کشورهای ثروتمند دنیا هستیم و نباید مردم در رنج باشند. کار سختی است که شرایط را بهبود داد اما این کار شدنی است و کشورهایی هستند که از ما خیلی بدتر بودند و شرایط رفاهی مردم آنها هم اکنون خیلی بهبود یافته است.
قاضی‌زاده‌هاشمی: کاندیدای هیچ حزبی نیستم
همچنین، امیر حسین قاضی‌زاده ‌هاشمی، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: من کاندیدای هیچ حزبی نیستم. با اینکه یک آدم دارای شناسنامه کاملاً سیاسی و مواضع کاملاً روشن هستم و مواضع روشنی گرفتم که بر آن مواضع هستم، ولی چون معتقدم در ریاست‌جمهوری کارکرد جریانات سیاسی مناسب نیست و مشکلات ما در حوزه دیگری هست، خودم را به‌عنوان فردی که با موضع جناحی ـ سیاسی می‌خواهد وارد انتخابات شود، نمی‌بینم و بیشتر دنبال اصلاحات در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی با غلبه موضوعات اجتماعی هستم. در سه سال اخیر مواضع من ناظر به مسائل اجتماعی هست و از بحث اتباع و مشکوک‌التابعین بگیرید تا قضیه بورس و امثال اینها را دنبال کرده‌ام چون امروز کمک به انقلاب حل مسائلی هست که مردم درگیر آن هستند و این درگیری سیاسی نیست.
وی گفت: من خودم را جزو نیروهای انقلاب می‌دانم و هیچ‌وقت باعث به خطر افتادن آرمان‌های بچه‌های انقلابی نخواهم شد و خودم را در موضعی نمی‌دانم که محاجّه کنم چون مسئله را در اینجا نمی‌دانم و این را آدرس غلط می‌دانم. به همین دلیل هم در حاشیه ایستاده‌ام و خودم را درگیر نمی‌کنم چون مسئله این نیست و این را درست کرده‌اند تا دوباره کار خودشان را درست کنند.
 قاضی‌زاده ‌هاشمی ‌با بیان اینکه الان برخی از‌ اشخاص من را دعوت می‌کنند و وظیفه بنده است که با آنها گفت‌و‌گو کنم و این کار را می‌کنم، بیان داشت: چه داخل و چه بیرون شورای ائتلاف و وحدت از من سؤال می‌کنند. بالاخره وقتی می‌گویم من در انتخابات اصلح هستم، باید دلیل داشته باشم و اینکه چگونه فکر می‌کنم و برنامه‌هایم چیست و تیمی‌که می‌خواهم بچینم چگونه است. این گفت‌وگوها شکل می‌گیرد و تعداد زیادی دعوت از من صورت گرفته و یا من درخواست گفت‌وگو با عده‌ای را کرده‌ام. این با اینکه بگویید من می‌خواهم بروم و خودم در یک سازمان جای دهم متفاوت است. ممکن است بعدا برخی از‌ اشخاص و جریانات از آدم حمایت کنند و این موضوع دوم است. بنده دست کسی را که از نیروهای انقلابی و معتقد به نظام و رهبر انقلاب باشد و بخواهد کمک کند، می‌بوسم چون می‌خواهد به تشخیص مردم کمک کند ولی خودم را در چنین چارچوبی تعریف نمی‌کنم.
نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: 555 پست راهبردی دولت از استاندار به بالا را شناسایی و کدبندی کرده‌ایم و نظام شایستگی برای ‌آنها درآورده شده و سایتی به نام دولت جوان بالا می‌آید و کسانی که سابقه مدیریت میانی دارند، بارگذاری و در این سایت معرفی می‌شوند. اینها استعلام می‌شوند و باید معلوم شود عقبه فکری‌شان نسبت به انقلاب اسلامی چگونه است، بعد آزمون تفکر انتقادی و مدیریت مشارکتی و قدرت رهبری و «آی‌کیو» و «ای‌کیو» گرفته می‌شود.
روحانی از همه خطوط قرمز عبور کرده پس کجا محدودیت اختیارات داشته است؟
وی در پاسخ به این سؤال که آقای روحانی و جریان حامی ‌وی القا می‌کند که ریاست جمهوری اختیارات مبسوطی ندارد، تصریح کرد: حداقل در مورد ایشان دروغ است.
ایشان کدامیک از خطوط قرمز نظام را در مورد برجام رعایت کرده و کدامیک از مصوبات برجام را رعایت کرده و کدامیک از مصوبات شورای عالی امنیت ملی را رعایت کرده است؟ آقای روحانی از همه خطوط قرمز عبور کرده پس کجا محدودیت اختیارات داشته است؟ حداقل در مورد شخص آقای روحانی غلط است. شعار راهبردی ایشان برجام بود و می‌گفت از این طریق تحریم‌ها را برمی‌دارم و در آن هم با بسط ید کامل هرکاری دلش خواسته کرده و
می‌کند.