kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۱۸۹
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶

پروانه معصومی: دولت قدمی ‌برای فرهنگ و هنر برنداشت(اخبار ادبی و هنری)

پروانه معصومی ‌بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درخصوص هشت سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما و انتظارات از رئیس‌جمهور آینده گفت: دولت طی هشت سال گذشته هیچ قدمی ‌برای رشد و بهبود وضعیت فرهنگ و هنر برنداشت، همان‌طور که در حوزه‌های دیگر هم هیچ کاری صورت نداد و به همین علت هم امروز بخش گسترده‌ای از افراد جامعه نسبت به عملکرد مسئولان دولت در تمامی حوزه‌ها و زمینه‌ها گلایه و انتقادات بسیار جدی دارند.




این بازیگر در گفت‌وگو با سینماپرس افزود: بنده به‌عنوان یک پیشکسوت و عضوی از جامعه موسسه پیشکسوتان هنر این پرسش را مطرح می‌کنم که دولت برای ما چه کار کرد؟ آنها اگر کاری کردند بیایند عنوان کنند، ما که ندیدیم و نشنیدیم حتی یک قدم هرچند ناچیز برای ما بردارند.
وی با تأکید بر اینکه ما در این سال‌ها یک عقبگرد جدی را در سینما و به‌طور کلی عرصه فرهنگ و هنر شاهد بودیم متذکر شد: دولت باید از سینما حمایت کند. همه ما به خوبی می‌دانیم و آگاه هستیم که سینمای بخش خصوصی در کشور ما اصلاً وجود ندارد و بعید است سینما روزی در کشور ما به‌صورت ۱۰۰ درصدی خصوصی شود از این رو وظیفه دولت حمایت همه‌جانبه از سینما و سینماگران است و باید برای رشد و اعتلای سینما یارانه اختصاص بدهد.
این سینماگر پیشکسوت در بخش دیگری از این گفت‌وگو درخصوص انتظارات خود از رئیس‌جمهور آینده در حوزه سینما سخن گفت و در این‌باره اظهار داشت: خدمات درمانی و پزشکی تمامی اصحاب فرهنگ و هنر باید رایگان شود؛ دولت بعدی می‌تواند در تمامی شهرها و استان‌های کشور مراکز درمانی خاصی را برای معالجه و درمان رایگان تمامی هنرمندان و فرهنگیان اختصاص دهد.