kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۱۶۶
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳

انتقاد تند چامسکی از سیاست خارجی بسیار خطرناک بایدن



نظریه‌پرداز و استاد دانشگاه‌های آمریکا، عملکرد «جو بایدن » در زمینه سیاست خارجی را‌، بسیار خطرناک، ناکافی و غیررضایت‌بخش توصیف کرد.
سیاست خارجی بایدن این روزها مورد انتقاد جدی در داخل و بیرون آمریکا است. جمهوری خواهان این سیاست خارجی را ضعیف می‌دانند و برخی از کارشناسان نیز سیاست خارجی بایدن را تنش زا توصیف می‌کنند.«نوام چامسکی»، نظریه‌پرداز مشهورآمریکایی، نیز در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «ام اس ان بی‌سی»، در پاسخ به سؤال مجری درباره برداشتش از عملکرد بایدن در آستانه رسیدن به ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری اش گفت:  عملکرد بایدن در سیاست داخلی به ویژه با توجه به ماهیت مخالفان، کاملاً معقول و منطقی است، اما در زمینه سیاست خارجی، عملکرد وی بسیار خطرناک، ناکافی و غیررضایت‌بخش است. چامسکی به مصادیق خطرناک بودن سیاست خارجی بایدن اشاره‌ای نکرده است. این  نظریه پرداز آمریکایی همچنین، در پاسخ به این سؤال که چه توصیه‌ای به بایدن برای مقابله با تغییرات آب و هوایی دارد؟ گفت: توصیه من برداشتن گام‌های مستقیم برای آغاز حذف سوخت‌های فسیلی با سرعتی است که موجب حذف کامل این سوخت تا اواسط قرن شود. هدف این است، و همچنین عملیاتی کردن طرح‌های دیگری که اکنون مجالی برای پرداختن به آنها نیست، موجب تسریع این حرکت خواهد شد.
 تشدید اعتراضات در مینیاپولیس
خبر دیگر از آمریکا اینکه، در آستانه صدور حکم قاتل «جرج فلوید»، گزارش‌ها از تشدید اعتراضات در شهر مینیاپولیس حکایت دارد. رسانه‌ها همچنین دیروز اعلام کردند که یک کلیسای قدیمی در شمال شرق مینیاپولیس دچار آتش سوزی شد و بخشی از آن فروریخت. بر اساس این گزارش، بخشی از این کلیسای قدیمی در پی آتش سوزی تخریب شده است. اداره آتش‌نشانی مینیاپولیس اعلام کرده است که ماموران آتش‌نشانی عصر دوشنبه تماسی را درخصوص آتش سوزی در این کلیسا دریافت کرده‌اند.بخش عمده طبقه دوم این کلیسا بر اثر این آتش سوزی تخریب شده و فرو ریخته است.هنوز علت اصلی این آتش سوزی مشخص نیست. عصر دوشنبه معترضان ضد نژادپرستی تظاهراتی را در اطراف ساختمان دادگاه برپا کردند. معترضان شعارهایی را در مخالفت با نژادپرستی و رفتارهای تبعیض‌آمیز پلیس سردادند و خواستار مجازات «درک چاوین» شدند. چاوین فلوید را به قتل رسانده است.