kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۱۴۹
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰

اخبار کوتاه از فوتبال



چرا پرسپولیس به سازمان لیگ بدهکار است؟
سازمان لیگ فوتبال ایران به باشگاه پرسپولیس اعلام کرده نه تنها طلبی از این سازمان ندارد، بلکه مبلغی هم بدهکار است.
باشگاه پرسپولیس که این روزها درگیر بحران مالی است و نتوانسته مطالبات بازیکنانش را بپردازد، طی سال‌های اخیر با وجود چهار قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی در لیگ برتر، درآمدی از سازمان لیگ کسب نکرده است. از این رو با ورود جعفر سمیعی به پرسپولیس، تلاش‌های زیادی انجام شد تا درباره مطالبات باشگاه و سازمان لیگ، از سوی این سازمان شفاف‌‌‌سازی شود.حالا گفته می‌شود که سازمان لیگ فوتبال ایران در آخرین نامه خود اعلام کرده پرسپولیسی‌ها نه تنها طلبکار نیستند، بلکه حدود ۵ میلیارد تومان بدهکار هستند.یکی از محل‌های درآمد باشگاه‌ها، تبلیغات محیطی است که در فوتبال ایران سازمان لیگ متولی این موضوع است و باید پس از اخذ درآمد از اسپانسرها، سهم باشگاه‌ها را پرداخت کند اما با وجود اینکه در چند سال اخیر پولی به پرسپولیس پرداخت نشده، مدیران این باشگاه، تلاشی برای شفافیت در این زمینه انجام ندادند تا همچنان این سؤال مطرح باشد که چطور قهرمان پیاپی چهار دوره لیگ، درآمدی از تبلیغات محیطی نداشته است؟
کمیته انضباطی، آکادمی کیا را نقره‌‌داغ کرد
کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران آکادمی کیا را به دلیل استفاده از بازیکن غیرمجاز محکوم کرد.
پس از شکایت‌هایی که درباره حضور یک بازیکن 21 ساله در تیم جوانان آکادمی کیا مطرح شده بود در نهایت کمیته انضباطی هیات فدراسیون فوتبال استان تهران با بررسی اسناد و مدارک رای به محکومیت آکادمی کیا داد و اعلام کرد تعدادی از بازی‌های این تیم سه بر صفر به سود حریفان شود. بر همین اساس قهرمانی آکادمی کیا از این تیم گرفته شده و تیم نوجوانان استقلال قهرمان لیگ تهران می‌شود. در همین رابطه عباس تیموری دبیر هیات فوتبال استان تهران، با تأیید این خبر اظهار کرد: چند ماهی بود که هیات فوتبال و برخی از باشگاه‌ها درگیر این پرونده بودند که بعد از بررسی‌هایی که کمیته انضباطی و هیات فوتبال انجام دادند و مکاتباتی که با نهادهای مختلف انجام داد، در نهایت کمیته انضباطی با دلایل و مستندات موجود در پرونده به این نتیجه رسید که رای فوق را صادر کند. وی همچنین اضافه کرد: باشگاه کیا حق اعتراض دارد و در فرصت قانونی می‌تواند به رای صادره اعتراض کند.
صعود مستقیم ایران به جام‌جهانی فوتسال
کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از لغو بازی‌های انتخابی جام‌جهانی فوتسال در نهایت در مورد نمایندگان این قاره برای حضور در مسابقات جام‌جهانی فوتسال تصمیم‌گیری کرد. بر اساس تصمیمی که در جلسه دوشنبه این کنفدراسیون گرفته شد تیم‌های ایران، ژاپن و ازبکستان به صورت مستقیم در جام جهانی ۲۰۲۱ که شهریور امسال در لیتوانی برگزار می‌شود شرکت می‌کنند. برای تعیین دو سهمیه دیگر نیز بازی‌های پلی‌آف برگزار خواهد شد. بر این اساس تیم تایلند با ویتنام و لبنان با عراق رو‌به‌رو می‌شوند که زمان و مکان برگزاری این بازی‌ها مشخص نشده است و برنده این دو بازی دو نماینده دیگر آسیا در جام جهانی فوتسال خواهند بود.
پیشنهاد ۹۰۰ هزار یورویی باشاک‌شهیر به حسینی
مدافع تیم ترابزون‌اسپور به احتمال فراوان در ترکیه به فوتبالش ادامه
خواهد داد.
به گزارش سایت61 Saat ترکیه، مجید حسینی با وجود دریافت پیشنهاد جدیدی از سوی باشگاه ترابزون‌اسپور جهت تمدید قراردادش به دنبال تجربه جدیدی است. در حالی که باشگاه یونانی آاِک آتن به صورت رسمی پیشنهادی 600 هزار یورویی به مجید حسینی برای امضای قرارداد در نقل‌وانتقال‌های تابستانی داده‌اما این مدافع ایرانی پیشنهاد بهتری از ترکیه دارد. بر اساس این گزارش؛ باشگاه متمول باشاک‌شهیر، قهرمان فصل گذشته سوپرلیگ ترکیه پیشنهاد 900 هزار یورویی به مجید حسینی ارائه کرده است. قرارداد کنونی مجید حسینی با ترابزون‌‌اسپور 2 ماه دیگر پایان
خواهد یافت.