kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۰۹۴
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶

عالم مبارز بحرینی در زندان آل خلیفه دست به اعتصاب غذا زد

یک عالم مبارز بحرینی، که در زندان رژیم آل خلیفه محبوس است، در اعتراض به آزار و اذیت خود به دست زندانبانان این رژیم، دست به اعتصاب غذا زد.

منابع بحرینی از اعتصاب غذای«شیخ میرزا المحروس»، روحانی شیعه در بند رژیم آل خلیفه خبر دادند و اعلام کردند که علت این اقدام، سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم حاکم و ممانعت زندانبانان از درمان او است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اعتصاب غذای المحروس، از روز جمعه ۱۷ فروردین آغاز شده است.
این منابع افزودند: خانواده شیخ المحروس می‌گویند که او از چندین بیماری مزمن رنج می‌برد و طبق قوانین، می‌توان مجازات جایگزین برای او اعمال کرد. با این حال، رژیم آل خلیفه بدون توجه به شرایط جسمانی المحروس، هیچ تغییری در وضع او ایجاد نکرده و فقط اعلام کرده‌اند که اوضاع جسمانی او وخیم است!
گفتنی است، شیخ میرزا المحروس یکی از ۱۳ فرد اصلی جریان اعتراض مردم بحرین به رژیم آل خلیفه است. دادگاه این رژیم او را به ۱۵ سال حبس محکوم کرده ‌است. با اینکه المحروس از کمردرد شدید رنج می‌برد، ولی ماموران آل خلیفه مدام او را شکنجه می‌کنند. او در سال ۲۰۱۱ اعلام کرده بود دچار خون‌ریزی در روده بزرگش شده است، ولی رژیم آل خلیفه از دریافت دارو برای معالجه بیماری‌اش ممانعت می‌کند و حتی ماموران این رژیم نمی‌گذارند هیچ دکتری شیخ را ملاقات کند. مردم بحرین طی یک ماه گذشته برای آزادی زندانیان سیاسی به خیابان‌های این کشور آمدند و از وضع موجود در این زندان‌ها انتقاد کردند. معترضان بحرینی تأکید کردند بازداشت زندانیان سیاسی به خصوص پس از شیوع ویروس کرونا، باید متوقف شود.
خبرها از زندان‌های آل خلیفه همچنین حاکی است، بیش از ۹۰ زندانی به کرونا مبتلا شده‌اند.