kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۰۹۳
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶
نیویورک‌تایمز خبر داد

پس از شروع دادگاه جرج فلوید پلیس آمریکا 64 نفر دیگر را کشته است!

کشتار مردم توسط پلیس آمریکا همچنان ادامه دارد و بر اساس گزارش‌های رسانه‌های خودِ این کشور، تنها در 20 روز گذشته که دادگاه جرج فلوید شروع شده پلیس آمریکا برغم مشاهده خشم و اعتراض‌های گسترده مردمی، دست کم 64 نفر دیگر را کشته است!


سرویس خارجی-

کشتار مردم توسط پلیس آمریکا چند سالی است که توجه رسانه‌های این کشور را بیش از هر زمان دیگری به خود جلب کرده است. نکته مهم این کشتارها اینکه بسیاری از مقتولان سیاه پوست یا لاتین تبار هستند.
 این کشتارها اعتراض‌های گسترده‌ای را نیز در شهرهای مختلف آمریکا طی سال‌های اخیر به دنبال داشته است که مهم‌ترین آنها اعتراض سراسری به قتل «جرج فلوید» بود که زیر زانوی پلیس نژادپرست این کشور، خفه شد. دادگاه قاتل «جرج فلوید» از 20 روز گذشته آغاز شده اما بر خلاف تصور عموم مردم، که این اعتراض‌ها می‌تواند باعث عقب‌نشینی پلیس این کشور شود، قتل مردم به ویژه رنگین پوستان، همچنان ادامه داشته است.
طبق گزارش‌ها یکشنبه هفته گذشته در «شیکاگو» پلیس یک نوجوان 13 ساله را در حالی که دست‌هایش را به نشانه تسلیم بالا برده بود،کشت. همزمان رسانه‌ها فیلمی را منتشر کردند که نشان می‌داد پلیس در «بروکلین» ایالت «مینه سوتا» یک جوان 20 ساله
سیاهپوست را می‌کشد.
اطلاعات جمع‌آوری شده توسط روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» نیز نشان می‌دهد از زمان آغاز محاکمه مامور پلیسی که «جرج فلوید» را به قتل رساند، 64 نفر به دست پلیس آمریکا کشته شده‌اند که بیش از نیمی از آنها را سیاه‌پوستان و لاتین‌تبار تشکیل می‌دهند.
در گزارش «نیویورک تایمز» می‌خوانیم: «درست چند ساعت قبل از آنکه دادگاه به پرونده مامور پلیس قاتل جرج فلوید رسیدگی کند، پلیس شیکاگو یک نوجوان ۱۳ ساله را با شلیک به سمت وی در حالی که دستانش به نشانه تسلیم بالا بود، به قتل رساند. یک روز بعد از آن، در هتلی در شهر جکسون‌ویل فلوریدا یک مرد ۳۲ ساله به ضرب گلوله پلیس به قتل رسید. فردای آن روز هم در حالی که یکی از شاهدان قتل فلوید مشغول شهادت دادن در  دادگاه بود، یک مرد ۴۰ ساله که به لحاظ روانی بیمار بود در تیراندازی پلیس ایالتی در شهر «کلرمونت» ایالت فلوریدا کشته شد.
کشتار مردم بی‌وقفه ادامه دارد
به نوشته این روزنامه، در حالی که محاکمه «درک شووین» مامور پلیس مینیاپولیس هر روز خاطره قتل وحشتناک فلوید زیر زانوهای این مرد را برای مردم آمریکا زنده می‌کند و با نگرانی منتظر صدور حکم وی هستند، موارد قتل به دست پلیس آمریکا بدون وقفه در حال افزایش است.
اطلاعات جمع‌آوری شده توسط نیویورک تایمز از پایگاه‌های داده‌های مربوط به خشونت با اسلحه، رسانه‌های خبری و اطلاعیه‌های پلیس نشان می‌دهد از زمانی که جلسات شهادت درخصوص این پرونده از ۲۹ ماه مارس (نهم فروردین) آغاز شد، دست‌کم ۶۴ نفر در سراسر این کشور به دست پلیس کشته شده‌اند که سیاه‌پوستان و لاتین‌تبارها بیش از نیمی از آنها را تشکیل می‌دهند.
پلیس هر روز سه نفر را می‌کشد
تا روز شنبه، به طور میانگین در هر روز بیش از سه نفر توسط پلیس آمریکا به قتل رسیده‌اند. از سوی دیگر نتایج تحقیقی که چندی پیش در آمریکا منتشر شده نشان می‌دهد پلیس این کشور از سال ۲۰۱۵ به این سو دست‌کم ۱۳۵ فرد سیاه‌پوست غیرمسلح را به ضرب گلوله به قتل رسانده است. این تحقیق که «رادیو ملی آمریکا» متولی انجام آن بوده نشان می‌دهد در ۷۵ درصد موارد ضاربان پلیس
سفیدپوست بوده‌اند.
ادامه اعتراضات
همچنین گزارش‌ها از ادامه اعتراضات ضد نژادپرستی در برخی شهرهای آمریکا حکایت دارد. در همین راستا پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره به نقل از اداره پلیس «ساکرامنتو» در ایالت کالیفرنیا اعلام کرد: در اعتراضات گسترده این شهر علیه وحشیگری و نژادپرستی پلیس و تیراندازی مرگبار به سوی آدام «تولدو» پسر 13 ساله در شیکاگو و قتل دانته رایت در مینه سوتا، چند مامور پلیس هدف یک مایع تحریک‌کننده قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شدند.
اداره پلیس «ساکرامنتو» افزود: 4 مامور پلیس در اعتراضات این شهر زخمی شدند. هیچ یک از معترضان در این اعتراضات بازداشت نشده‌اند. ماموران پلیس در نهایت این گروه از معترضان را متفرق کردند. اداره پلیس «ساکرامنتو» بعدا از ترخیص ماموران پلیس از بیمارستان خبر داده است. اداره پلیس ساکرامنتو می‌گوید معترضان در ابتدا شروع به پرتاب سنگ به سوی ماموران پلیس کرده‌اند.
افزایش تدابیر امنیتی
همچنین رسانه‌ها دیروز گزارش دادند که در آستانه اعلام حکم قاتل «جرج فلوید» تدابیر امنیتی برای آمادگی به منظور مقابله با اعتراضات احتمالی در این کشور افزایش یافته است. به گزارش خبرگزاری«اسپوتنیک»، در صورتی که «شووین» به قتل درجه دو در این پرونده محکوم شود، حداکثر ۴۰ سال زندان در انتظار اوست. او که ادعای بی‌گناهی کرده، متهم به زانو زدن روی گردن فلوید ۴۶ ساله به مدت 9 دقیقه در حالی است که او می‌گفته نمی‌تواند نفس بکشد. «جیکوب فری» شهردار مینیاپولیس هفته گذشته گفت که حدود 2 هزار عضو گارد ملی به همراه ۱۱۰۰ مامور پلیس در حالت آماده‌باش برای پاسخ به هر شورش احتمالی هستند.