kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۰۹۱
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶

پلیس آمریکا پس از ارتش آمریکا و چین، بزرگ‌ترین نیروی نظامی جهان است!

پلیس آمریکا که ید طولایی در کشتار رنگین پوستان این کشور دارد، با بودجه هنگفتی که می‌گیرد، پس از ارتش این کشور و ارتش چین، سومین نیروی نظامی بزرگ جهان لقب گرفت.



در حالی اعتراض‌ها علیه خشونت پلیس آمریکا در برخی شهرهای این کشور همچنان ادامه دارد گزارش‌ها نشان می‌دهد که بودجه 118 میلیارد دلاری پلیس آمریکا، این نیرو را به سومین نیروی نظامی بزرگ جهان تبدیل کرده است. به گزارش فارس ارتش آمریکا با بودجه 761 میلیارد دلاری و ارتش چین با بودجه 261 میلیارد دلاری در جایگاه نخست و دوم قرار دارند. پس از پلیس آمریکا، ارتش هند قرار دارد که بودجه سالیانه آن حدود 71 میلیارد دلار بوده و پس از آن نیز ارتش روسیه با بودجه 65 میلیارد دلاری قرار دارد. نتایج تحقیقی که چندی پیش در آمریکا منتشر شده نشان می‌دهد پلیس این کشور از سال ۲۰۱۵ به این سو دست‌کم ۱۳۵ فرد سیاه‌پوست غیرمسلح را به ضرب گلوله به قتل رسانده است. این تحقیق که «رادیو ملی آمریکا» متولی انجام آن بوده نشان می‌دهد در ۷۵ درصد موارد ضاربان پلیس سفیدپوست بوده‌اند.
دولت آمریکا که بزرگترین ارتش و پلیس دنیا را در اختیار دارد و بیشترین انسان‌ها را با همین نیروها در داخل و خارج از کشورش قتل عام می‌کند، کشورهای مستقل را همواره، از ناحیه حقوق بشر، تحت فشار قرار می‌دهد!