kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۰۸۰
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷

خواندنی از ورزش ایران



*فرهاد قائمی ستاره چپ دست تیم ملی والیبال ایران پس از انجام مذاکره با محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه به تیم والیبال سپاهان پیوست. سپاهانی‌ها پیش از این با میرزاجانپور تمدید کرده بوده و امیرغفور و مسعود غلامی را هم به ترکیب خود اضافه کرده بودند.
*تیم ملی وزنه برداری ایران بالاخره به محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا رسید. تیم ملی وزنه برداری قرار بود هفت صبح دیروز راهی تاشکند ازبکستان میزبان مسابقات قهرمانی آسیا شود. تیم ملی به جای اینکه بخواهد ابتدا راهی ترکیه شود و سپس با پرواز دیگری به ازبکستان برود، با پرواز اختصاصی راهی تاشکند شد که این پرواز بی‌دردسر هم نبود.هواپیما صبح دیروز به دلیل نقص‌فنی مجبور شد به فرودگاه مهر آباد برگردد و سپس پس از برطرف شدن نقص‌فنی، برای سوخت‌گیری در فرودگاه مشهد به زمین نشست از این رو این پرواز با تاخیر زیادی انجام شد. در نهایت، پرواز ملی‌پوشان ظهر انجام شد و آنها به تاشکند رسیدند.اولین نماینده تیم ملی مردان نیز امروز در دسته ۷۳ کیلوگرم روی تخته مسابقات می‌رود.
*در جلسه‌ای که ظهر دیروز با حضور محمدرضا داورزنی، رئیس‌فدراسیون والیبال، ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم ملی، توماس توتولو دستیار آلکنو، امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی و میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون برگزار شد، رئیس‌فدراسیون والیبال ضمن خوش آمدگویی به سرمربی تیم ملی به وی اختیار تام داد تا در راستای تحقق اهداف المپیکی والیبال ایران برای تیم ملی تصمیم‌گیری کند.در این جلسه مقرر شد هدف ایران در لیگ ملت‌ها کسب نتیجه نباشد بلکه لیگ ملت‌ها، تورنمنتی باشد برای میدان‌دادن به جوانان مستعد حاضر در اردو جهت کسب تجربه برای حضور موثر در المپیک. همچنین به خواست آلکنو ترکیب و تعداد نفرات تیم ملی در لیگ ملت‌ها تا پایان مسابقات بدون تغییر خواهد ماند.آلکنو اما اعلام تعداد بازیکنان اعزامی به لیگ ملت‌ها را به روزهای آینده و پس از بررسی بیشتر عملکرد بازیکنان در اردو موکول کرد که مورد موافقت داورزنی قرار گرفت.