kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۰۵۶
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴

تیراندازی مرگبار در مراسم یادبود تیراندازی پارسال (آمریکا)

رسانه‌های آمریکایی از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۵ نفر دیگر در تیراندازی در شهر کلمبوس ایالت اوهایو خبر دادند.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، پایگاه اینترنتی نشریه هیل نوشت: در یک حادثه تیراندازی که در مراسم یادبود یکی از قربانیان تیراندازی‌های سال گذشته در آمریکا در شهر کلمبوس ایالت اوهایو به وقوع پیوست، حداقل یک نفر کشته شد و پنج نفر دیگر زخمی شدند.
شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز گزارش داد این تیراندازی در پارکینگ شرکت دالر جنرال در حالی روی داد که مراسم یادبودی برای جارین هیکمن در حال برگزاری بود؛ فردی که سال گذشته به ضرب گلوله کشته شد.
بنا بر اعلام دفتر کلانتر منطقه فرانکلین، حدود ساعت ۷:۳۰ شب یک خودروی سیاه رنگ به شرکت کنندگان در این مراسم نزدیک شد و سرنشین آن شروع به تیراندازی به سوی جمعیت کرد که پنج نفر از جمله یک پسر ۱۲ ساله مورد هدف قرار گرفتند. همه این پنج نفر به بیمارستان منتقل شدند و حال هیچ یک از آنها وخیم اعلام نشده است.
سی ان ان گزارش داد، یک مرد ۳۹ ساله به نام لاتویا کارپنتر که در این مراسم حضور نداشت، هنگام تیراندازی در حال رانندگی نزدیک محل برگزاری این مراسم بود که از ناحیه سر هدف اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.
هنوز هیچ مظنونی برای این حادثه شناسایی و معرفی نشده است و تحقیقات ادامه دارد.
این تیراندازی در شرایطی رخ داد که فعالان مدنی در پی افزایش موارد تیراندازی در سراسر آمریکا از جمله در آتلانتا و ایندیاناپولیس، درخواست‌ها را برای کنترل سلاح از سر گرفته‌اند.