kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۰۱۵
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
جوانان جویای کار به دام کلاهبرداران افتادند

دستگیری۳۳ نفر در پرونده شرکت هرمی «کیونت»

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران از دستگیری ۳۳ نفر در پرونده شرکت هرمی «کیونت» خبر داد.




به گزارش خبرگزاری فارس، اوایل فروردین ماه امسال چند پرونده مشابه به معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران ارجاع شد که با تجمیع پرونده‌ها مشخص شد که فرزندان شاکیان، در دام دو شرکت هرمی قرار گرفته‌اند. شاکیان در اظهارات مشابه اعلام کردند که فرزندانشان ۴۰ روز پیش برای استخدام و مشغول به کار شدن در دو شرکت کاریابی به تهران آمده و مدتی بعد در تماس با خانواده‌هایشان از آنها در خواست 500 میلیون تا یک میلیارد ریال پول برای رهن خانه کرده‌اند.
این خانواده‌ها نیز به تصوراینکه، فرزندانشان واقعا برای رهن خانه نیاز به پول دارند، مبالغ درخواستی را تهیه و به حساب آنها واریز کرده‌اند اما فرزندان آنها پس از دریافت وجه ارتباطشان را با خانواده‌هایشان قطع کرده‌اند.
با ارجاع این موضوع به پلیس آگاهی، کارآگاهان در ادامه تحقیقات موفق شدند مخفیگاه این شرکت‌ها را در محدوده غرب تهران شناسایی و با هماهنگی‌ قضایی ۱۶ فروردین ماه اعضای این دو شرکت را دستگیر
کردند.
معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران با بیان این اینکه در این رابطه 33 نفر دستگیر و فرزندان شاکیان نیز در بین دستگیر شدگان شناسایی شده‌اند، گفت: شرکت «کیونت» در واقع همان شرکت هرمی موسوم به گلدکوئیست است.
کارآگاه جهانگیر تقی‌پور افزود: این شرکت با تغییر عنوان و رویه، این بار تحت عنوان استخدام در شرکت‌های دولتی و معتبر اقدام به جذب اعضا، عمدتا جوان کرده و اعضای فعال در این شرکت به بهانه‌ عدم امکان استخدام، اعضای جدید شرکت را به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه‌ای تشویق کرده و طی چندین جلسه آموزشی مبالغی را دریافت کرده‌اند. پس از دریافت مبالغ آنها را به بهانه دریافت سود مجبور به عضوگیری از میان دوستان، بستگان و یا سایر اعضای خانواده می‌کنند تا زمینه ادامه فعالیت خود را فراهم کنند.
وی ادامه داد: کلیه افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قضائی به مراجع قضائی معرفی
شدند.