kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۰۰۷
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱

گزارشی از وضعیت نگران ‌کننده کرونا در ۲۰ استان

کرونا تقریبا در تمام استان‌های کشور روندی صعودی را در پیش گرفته است و صعود کرونا در برخی استان‌ها به طرز نگران‌کننده‌ای شدت بیشتری به خود گرفته است.

 به گزارش ایسنا، وزارت بهداشتی‌ها معتقدند که نحوه اجرای محدودیت‌ها در شهرهای قرمز و نارنجی راضی‌کننده نبوده و دستگاه‌های اجرایی باید مسئولانه پای کار بیایند.
 طبق آخرین نقشه رنگ‌بندی کشور که تا ۲۳ فروردین ماه به روزرسانی شده است، در کشور ۲۹۵ شهرستان قرمز، ۹۹ شهرستان نارنجی، ۴۵ شهرستان زرد و ۹ شهرستان آبی وجود دارد.
 علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی کرونا اعلام کرد که هنوز ۷۱ درصد نقض تردد در شهرهای قرمز داریم. ۶ استانی که بیشترین نقض تردد در آنها اتفاق می‌افتد شامل استان‌های اصفهان، البرز، همدان، مازندران، فارس و آذربایجان شرقی است.
 به گفته وی، ۷۳ درصد نقض تردد در شهرهای نارنجی مربوط به ۶ استان دیگر از جمله استان‌های اصفهان، البرز، فارس، مازندران، همدان و خوزستان است. همچنین ۶۶ درصد از نقض تردد شبانه در ۶ استان رخ می‌دهد که در صدر آن استان تهران قرار دارد و سپس استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، البرز، گیلان و فارس قرار گرفته‌اند.
 وی در ادامه تاکید کرد: در عین حال ۷۰ درصد تذکرات و پلمب‌ها در استان‌های خوزستان، مرکزی، یزد، آذربایجان شرقی، لرستان و گیلان انجام شده است.
 بر اساس اعلام وزارت بهداشت در خیز چهارم کرونا در کشور افزایش بی‌سابقه‌ای در تعداد موارد بیماری رخ داده است که باید نسبت به این موضوع حساس بوده و میزان رعایت‌ها را دوچندان کرد.
 افزایش نگران‌کننده روند بستری در استان ایلام تداوم یافته و موارد فوت نیز افزایش را نشان می‌دهد. همچنین میزان بروز موارد بستری از متوسط کشور فاصله بیشتری گرفته و میزان مرگ و میر نیز در این هفته از متوسط کشور بیشتر شده است. رتبه استان ایلام از نظر بروز موارد بیماری رتبه اول کشور است.
 در همدان نیز افزایش نگران‌کننده موارد بستری و فوت در هفته اخیر مشاهده می‌شود. بروز موارد بستری از متوسط کشوری بیشتر شده و میزان مرگ‌ومیر نیز از متوسط کشور بیشتر شده است.
 روند بستری در استان چهارمحال و بختیاری نیز افزایش نگران‌کننده داشته و فوت نیز افزایش یافته است. میزان بروز موارد بستری از متوسط کشور بیشتر فاصله گرفته و میزان مرگ و میر نیز از متوسط کشور بیشتر شده است.
 روند بستری افزایش نگران‌کننده در مازندران نشان می‌دهد و موارد فوت نیز در هفته اخیر افزایش یافته است. میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر استان همچنان بالاتر از متوسط کشوری است و به روند صعودی خود ادامه داده است.
 روند بستری و موارد فوت در استان مرکزی در هفته اخیر افزایش یافته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر ناشی از بیماری در استان مرکزی، همچنان از متوسط کشور بیشتر است.
 روند بستری و فوت در استان کهگیلویه و بویر احمد درهفته اخیر به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است. بروز موارد بستری و فوت در این استان در هفته اخیر ناگهان از حد متوسط کشوری بالاتر رفته است.
 در استان لرستان نیز روند موارد بستری به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته و افزایش موارد فوت نیز دیده می‌شود. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشوری بیشتر است.
روند بستری و فوت استان گیلان در هفته اخیر به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته و بروز موارد بستری و مرگ و میر در این استان از متوسط کشوری بالاتر است.
 روند بستری و فوت در هفته اخیر در استان سمنان به میزان نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است. میزان بروز موارد بستری استان، از متوسط کشوری بیشتر شده است، اما میزان فوت کمتر بوده است. هرچند که به موازات کشور افزایش یافته است.
 موارد بستری استان خوزستان و میزان فوت در این هفته افزایش یافته است. بروز موارد بستری و مرگ‌ومیر استان از متوسط کشوری بالاتر است، اما آهنگ رشد تا حدی کاهشی شده است که امید می‌رود این کاهش ادامه یابد.
 روند افزایشی بستری استان البرز در هفته اخیر به طرز نگران‌کننده‌ای تداوم یافته و فوت نیز افزایش یافته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر از متوسط کشوری بیشتر است.
 در استان قزوین موارد بستری به طرز نگران‌کننده و فوت نیز در هفته اخیر افزایش یافته است. بروز موارد بستری و مورتالیتی از متوسط کشوری بیشتر است.
 در هفته اخیر روند بستری در استان اردبیل به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته و فوت نیز افزایش یافته است. بروز و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشوری بالاتر است.
در استان زنجان روند بستری به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته و فوت نیز در هفته اخیر افزایش یافته است. میزان بروز موارد بستری از متوسط کشوری بالاتر رفته است، اما میزان مرگ و میر معادل متوسط کشور شده است.
 در استان قم در هفته اخیر روند بستری به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته و افزایش موارد فوت نیز مشاهده می‌شود. بروز موارد بستری و مرگ و میر استان از متوسط کشوری اندکی بیشتر شده است.
 در هفته اخیر در استان کرمانشاه بستری به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته و فوت نیز افزایش یافته است. بروز موارد بستری و مورتالیتی استان به حد متوسط کشوری رسیده است.
در هفته اخیر در استان آذربایجان غربی بستری به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته و فوت نیز افزایش یافته است. بروز موارد بستری به موازات متوسط کشوری افزایش یافته، اما مورتالیتی از متوسط کشوری بیشتر شده است.
 در استان فارس نیز در این هفته موارد فوت افزایش یافته و موارد بستری نیز به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است. میزان بروز موارد بستری هنوز از متوسط کشوری کمتر است. اما میزان مورتالیتی از متوسط کشوری بیشتر شده است.
 در هفته اخیر در استان آذربایجان شرقی بستری به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته و فوت نیز افزایش یافته است. البته بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر در این هفته هنوز از متوسط کشوری کمتر است.
 در هفته اخیر در استان اصفهان روند بستری به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته و فوت نیز افزایش یافته است. بروز موارد بستری و مرگ‌ومیر علیرغم افزایش به موازات روند کشوری، هنوز از متوسط کشور کمتر است.