kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۹۷۹
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹

اخبار کوتاه از فوتبال



اعلام زمان مسابقات حذفی 4تیم آسیایی ایران
مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ توضیحاتی را درخصوص بازی حذفی 4تیم آسیایی ایران و همچنین زمان برگزاری مسابقه سوپرجام ارائه کرد. سهیل مهدی ابتدا در مورد زمان برگزاری 4مسابقه جام حذفی که تیم‌های آسیایی فوتبال ایران باید در آنها به میدان بروند، گفت: معوقه‌های جام حذفی را حتما تا قبل از برگزاری اردوی تیم ملی که پنجم یا ششم خرداد است، برگزار می‌کنیم.وی در مورد برگزاری بازی معوقه گل‌گهر مقابل فولاد خوزستان از هفته هجدهم با توجه به اینکه تیم سیرجانی بعد از بازی جام حذفی (8اردیبهشت) مدت زیادی را در تقویم خودش خالی دارد، عنوان کرد: تا هفدهم اردیبهشت هیچ تیمی نمی‌تواند بازی کند چون شب‌های احیا و قدر را داریم. از هفدهم اردیبهشت بازی‌ها را شروع می‌کنیم. مهدی در مورد برگزاری مسابقه سوپرجام فوتبال ایران گفت: در حال بررسی هستیم. بازی‌های معوقه مقداری تعادل برنامه ما را به هم زده است. به محض اینکه جای معوقه‌ها را پیدا کنیم، زمان سوپرجام را هم اعلام می‌کنیم. این بازی باید برگزار شود اما زمان برگزاری آن منوط به نهایی شدن زمان بازی‌های معوقه است. ما اسامی و زمان اردوی تیم‌ملی را هم باید داشته باشیم تا متناسب با آن برنامه‌ریزی کنیم.
ممانعت از حضور فرمانی در لیگ بلژیک به‌دلیل داشتن حجاب
شنبه شب تیم شارلوا در مرحله پلی آف فوتبال بانوان بلژیک به مصاف تیم وایت استار رفت. این بازی در نهایت با نتیجه 2 بر صفر به سود شارلوا به پایان رسید. اتفاق عجیب این دیدار عدم حضور یاسمن فرمانی بازیکن تیم شارلوا در میدان بود. داور این مسابقه به دلیل داشتن حجاب به لژیونر ملی‌پوش کشورمان اجازه بازی نداده، گفته است برای حضور در این دیدار باید بدون حجاب وارد زمین شود اما فرمانی شرط داور را برای حضور در مسابقه قبول نکرده تا بازی تیمش را از نیمکت دنبال کند. فرمانی پیش از این بارها در ترکیب تیم خود به میدان رفته بود و مشکلی در زمینه بازی با حجاب نداشت. ممانعت داور از حضور یک فوتبالیست با حجاب در میدان نشانه‌ای دیگر از ماهیت واقعی دنیای غرب است؛ غربی که ادعای آزادی بیانش گوش فلک را کرده ولی حاضر نمی‌شود به یک فوتبالیست اجازه دهد با حجاب وارد میدان مسابقه شود!
موافقت نوبخت برای کمک به تیم ملی فوتبال و فوتسال
رئیس‌فدراسیون فوتبال در دیدار با رئیس‌سازمان برنامه و بودجه درخصوص حمایت از تیم ملی فوتبال و فوتسال به بحث و تبادل نظر پرداخت. شهاب‌الدین عزیزی خادم در دیداری صمیمانه با محمدباقر نوبخت به بحث و تبادل نظر درخصوص حمایت از تیم ملی فوتبال جهت حضور در رقابت‌های مرحله اول و نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر و اعزام تیم ملی به جام‌ جهانی فوتسال لیتوانی پرداخته و توافق شد تا دغدغه‌های مالی تیم ملی به بهترین شکل برطرف شود.در این دیدار نوبخت، رئیس‌سازمان برنامه و بودجه موافقت و دستور اکید داد تا در جهت حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه مالی از تیم ملی و نمایندگان 80 میلیون ایرانی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال و فوتسال اقدام لازم به عمل آید.