kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۹۵۱
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی:

مساجد مازندران در ماه رمضان تعطیل نیست



مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر اینکه در ماه رمضان مساجد تعطیل نیست، رفتارهای دوگانه ستاد ملی کرونا را سبب سلب اعتماد عمومی دانست.
حجت‌الاسلام ناصر شکریان امیری اظهار داشت: تصمیمات دوگانه سلامت و مذهب و رفتارهای متناقض در ستاد ملی مبارزه با کرونا به هیچ وجه زیبنده جامعه اسلامی نیست.
وی افزود: متأسفانه در ایام تعطیلات نوروزی و چند روز مانده به ماه مبارک رمضان، تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا با ساده انگاری و عادی انگاری شرایط افزایش شیوع این ویروس منحوس را در کشور رقم زد و بهانه‌ای شد برای تعطیل کردن مساجد و اماکن مذهبی.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان درب هیچ مسجدی نباید بسته باشد و می‌توان برخی فعالیت‌های محدود در مساجد را با رعایت دقیق شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان و با حداقل نفرات و کمترین زمان ممکن برگزار کرد.
حجت‌الاسلام ناصرشکریان امیری تاکید کرد:
تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا با توجه به سابقه بسیار موفق سال گذشته و رعایت دقیق شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌ها از سوی مسجدی‌ها و هیئات مذهبی در برپایی مراسمات قابل توجیه نیست.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران خاطر نشان کرد: روزهای منتهی به ایام نوروز با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا سفرهای نوروزی و رفت و آمد به نقاط پرخطر مناطق گردشگری و توریستی باز بود و این فعالیت‌ها ادامه داشت و عامل شیوع این ویروس جهش یافته در کشور همین تصمیمات بود و ستاد ملی مبارزه با کرونا باید پاسخگوی این شرایط تأسف بار در کشور باشد و ایجاد دوگانه مذهب و سلامت و رفتارهای متناقض در ستاد ملی مبارزه با کرونا به هیچ وجه زیبنده نیست.