kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۹۱۷
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰

هیچ بحثی در جبهه اصلاحات درباره نامزدی سیدحسن خمینی نشده بود(خبر ویژه)

برخلاف فضاسازی‌های رسانه‌ای اخیر برای القای این نکته که نامزدی سیدحسن خمینی برای اصلاح‌طلبان جدی بود، یک فعال اصلاح‌طلب تصریح کرد جبهه اصلاحات در یک سال اخیر هیچ بررسی موردی درباره امکان نامزدی وی نداشته است.


احمد شریف دبیر کل حزب همبستگی دانش‌آموختگان در گفت‌وگو با ایلنا و درباره این ادعا که گفته می‌شود اصلاح‌طلبان، اجماعی روی کاندیداتوری سید حسن خمینی داشته‌اند»، اظهار داشت: نزدیک یک سال است که اصلاح‌طلبان در قالب شورای هماهنگی و جبهه اصلاحات فعالیت می‌کنند؛ البته کمیته سیاسی شورای هماهنگی 6 ماه به طور مداوم در مورد راهبردها کار کرد تا این راهبردها تصویب و نهایی شده تا منجر به یک ساز و کار شود.
وی ادامه داد: در این مدت هیچ بحثی در مورد آقای سید حسن خمینی در جبهه اصلاحات صورت نگرفته است و ما وارد مصادیق نشدیم زیرا ساز و کار نهایی نشده است و به هیچ عنوان حرفی نیامد که ایشان می‌خواهد کاندیدا شود یا خیر اما اینکه کاندیدای ما (پزشکیان) چقدر ممکن است مورد اقبال قرار گیرد، بسته به نظر اعضا است؛ ما هم نظرمان این است که اگر کاندیدایی قوی‌تر از آقای پزشکیان وجود دارد حتماً کاندیدای نهایی او باید باشد.
دبیر کل حزب همبستگی دانش‌آموختگان بیان کرد: هر حزب و جریانی می‌تواند کاندیدای حزب خودش را مطرح کند اما با نشانه‌ها و علائمی که وجود دارد و کاندیداهایی که تا امروز حضور پیدا کرده‌اند، آقای پزشکیان می‌تواند یکی از کاندیداهای اصلی جریان اصلاح‌طلب باشد.
وی ادامه داد: از آن‌جایی که آقای پزشکیان اولین بار در دفتر حزب ما اعلام کاندیداتوری کردند، تا امروز 4 جلسه چند ساعته با ایشان برگزار کردیم و صحبت‌هایی را با ایشان داشتیم  و گفتند که به صورت جدی می‌خواهم به انتخابات ورود کنم؛ مطمئناً اقشار مختلف مردم هم از ایشان حمایت می‌کنند.
شریف که حزب متبوعش عنصر جبهه اصلاحات است، می‌گوید: از اول هم اعتقاد ما این بود که یک کاندیدا با شناسنامه اصلاح‌طلبی داشته باشیم چرا که متأسفانه ائتلاف ناموفقی را از سال 92 پشت سر گذاشتیم؛ مخصوصاً در روز دوم دولت در سال 96 به این نتیجه رسیدیم که دولت ائتلافی آنچنان سرانجام خوبی ندارد.
وی ادامه داد: معتقدم دولت ائتلافی صدمات بسیار زیادی را به وجهه اصلاح‌طلبان وارد کرده و ریزش سرمایه اجتماعی ما را در پی داشته است؛ به همین خاطر تأکید بر این بود اگر می‌خواهیم بر روی گزینه‌ای تأکید و اجماع کنیم حتماً باید از جریان اصلاح‌طلب باشد.
دبیرکل حزب همبستگی دانش‌آموختگان افزود: گزینه‌های مختلفی را بررسی کردیم؛ پس از مدت‌ها بررسی در حزب، ما به آقای پزشکیان رسیدیم.