kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۹۰۰
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
فرمانده هوانیروز ارتش خبر داد

رونمایی از تجهیزات نوین رزمی و پشتیبانی هوانیروز ارتش

امیر سرتیپ دوم قربانی از رونمایی تجهیزات نوین رزمی و پشتیبانی هوانیروز آجا در روز ارتش خبر داد.




امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش دیروز شنبه در نشست خبری که در ستاد فرماندهی هوانیروز ارتش برگزار شد، با تبریک ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امسال رژه روز ارتش با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور به‌صورت محدود و محمول خواهد بود و هوانیروز هم این رژه را به‌صورت انفرادی در پایگاه‌ها
انجام می‌دهد.
وی در ادامه با‌اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: هوانیروز ارتش که همواره در انتخابات حضور داشته، با بالگرد در مناطق صعب‌العبور اقدام به انتقال صندوق‌های رأی خواهد کرد.
فرمانده هوانیروز ارتش همچنین با‌اشاره به خدمات این یگان در بحث امداد هوایی گفت: هوانیروز همواره به‌عنوان یک بازوی توانمند و سربازان ولایت در خدمت مردم است.
امیر قربانی افزود: هوانیروز در حوزه اورژانس هوایی با توجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد، همواره پا در رکاب بوده و ۳۰ استان کشور را پوشش هوایی داده و عامل اقدامات ارزشمندی در این رابطه در سطح کشور بوده است.
وی عنوان کرد: هوانیروز هرساله در روز ارتش از تجهیزات نوین رزمی و پشتیبانی خود رونمایی می‌کند و امسال نیز این اقدامات به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در داخل پایگاه‌ها به‌صورت انفرادی برگزار و بدین ترتیب دستاوردهای جدید ارائه می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دفاع، امیر قربانی با‌اشاره به اینکه امروز در طراحی و ساخت بسیاری از قطعات بالگردی به خودکفایی رسیده‌ایم، افزود: اکنون بیش از ۷۰۰ قطعه در هوانیروز توسط متخصصان داخلی تولید می‌شود.
وی به خدمات بین‌شهری هوانیروز در حوزه امدادرسانی‌اشاره و بیان کرد: کارکنان هوانیروز پادررکاب ولایت هستند و همه توان خود را برای خدمت به مردم عزیز تاکنون بکار گرفته‌اند؛ ما حتی در حوزه تصادفات جاده‌ای و انتقال مادران باردار به مراکز درمانی از مناطق بین‌شهری و یا صعب‌العبور نیز فعالیت می‌کنیم.