kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۸۷۲
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲

خواندنی از ورزش ایران



*فریدون قنبری ملی‌پوش اسبق کشتی آزاد ایران که به دلیل بیماری پانکراتیت حاد(التهاب لوزالمعده) و پس از انجام عمل جراحی در بخش ICU بیمارستانی در کرمانشاه بستری شده بود، ظهر دیروز جان به جان آفرین تسلیم کرد. قنبری مدال‌های طلای جوانان جهان ۱۹۹۷ و طلای بزرگسالان آسیا ۲۰۰۴ را در کارنامه خود داشت و علیرغم شایستگی‌های فنی به دلیل برخی مشکلات نتوانست در دنیای قهرمانی به آنچه استحقاقش را داشت برسد.
سرویس ورزشی روزنامه کیهان این ضایعه را به خانواده مرحوم قنبری و جامعه کشتی تسلیت می‌گوید.
*محمد محمدی‌بریمانلو ملی‌پوش وزن 73- کیلوگرم جودوی کشورمان که توانسته است سهمیه قاره‌ای شرکت در بازی‌های المپیک توکیو را کسب کند، برای ارتقای رنکینگ جهانی خود به دو مسابقه بین‌المللی و گزینشی المپیک توکیو اعزام خواهد شد. بریمانلو یک هفته دیگر به رقابت‌های گرند‌اسلم کازان اعزام خواهد شد. این دوره از مسابقات 16 اردیبهشت ماه در کازان روسیه برگزار می‌شود. این جودوکار کشورمان تمرینات خود را تا آغاز این رقابتها در شهر کازان ادامه می‌دهد.همچنین 50 روز دیگر بریمانلو به مسابقات جودو قهرمانی جهان در مجارستان اعزام می‌شود که 16 خرداد ماه برگزار خواهد شد.
*در حالی که کادرفنی تیم ملی دوچرخه‌سواری قصد داشت، اردوی ملی‌پوشان بخش جاده را با 12 ملی‌پوش در چالوس برگزار کند، به دلیل مخالفت ستاد کرونای این شهر، اردو در نهایت در تهران و کمپ تیم‌های ملی برگزار خواهد شد.
*تیم‌های مهرام و شهرداری گرگان که با شکست حریفان خود به فینال لیگ برتر بسکتبال راه یافتند قرار است از امشب بازی‌های سری مرحله نهایی را در سالن آزادی تهران آغاز کنند.گرگانی‌ها در دو سه فصل گذشته با سرمایه‌گذاری که کرده‌اند، خودشان را مدعی قهرمانی نشان دادند. آنها دو فصل قبل در فینال به آبادان باختند و دوم شدند و فصل قبل هم که در صدر جدول بودند، رقابت‌ها نیمه کاره ماند. امسال هم همین شرایط در تیم شاهین‌طبع حکمفرماست و آنها تنها تیم بدون باخت محسوب می‌شوند و باید دید مقابل مهرام هم می‌توانند این روند را ادامه دهند و یک رکورد را به نام خود ثبت کنند یا صمد نیکخواه بهرامی و یارانش ترمز آنها را می‌کشند.