kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲

اعزام پدیده کشتی فرنگی به بلغارستان برای کسب تنها سهمیه باقیمانده المپیک




ناصر علیزاده پدیده کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا برای کسب تنها سهمیه باقیمانده المپیک به بلغارستان اعزام می‌شود.
ناصر علیزاده، فرنگی کار ۲۲ ساله مازندرانی در نخستین حضور خود در رقابت‌های خارجی، عازم مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان شد و با شکست عنوان‌داران آسیا و جهان قاطعانه به مدال طلا در وزن ۸۷ کیلوگرم رسید.
علیزاده در این رقابت‌ها به ترتیب با برتری مقابل نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان، رستم آساکولوف دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از ازبکستان و آتابک عزیزبکوف از قرقیزستان عنوان قهرمانی آسیا را با شایستگی از آن خود کرد.
در حالیکه حسین نوری فرنگی‌کار با تجربه ایران و دارنده مدال برنز جهان در رقابت‌های گزینشی المپیک می‌توانست به راحتی کار را تمام کند و به سهمیه المپیک برسد در نیمه نهایی مقابل حریف چینی در ثانیه‌های پایانی شکست خورد تا کار برای کسب سهمیه این وزن به مسابقات بلغارستان کشیده شود.
با درخشش علیزاده در مسابقات قهرمانی آسیا، بنا در تصمیمی درست و منطقی این‌بار قصد دارد ناصر علیزاده را برای کسب تنها سهمیه باقیمانده المپیک راهی رقابت‌های دشوار گزینشی جهانی المپیک در بلغارستان کند.
این رقابت‌ها اردیبهشت به میزبان صوفیه بلغارستان برگزار می‌شود. علیزاده کشتی خود را زیر نظر جعفر عرب زاده و عادل بالی تبار در آمل دنبال کرد و با درخشش در رقابت‌های لیگ به تیم ملی رسید.