kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۸۵۹
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱

دستگیری سارقان مسلح در البرز




رئیس پلیس آگاهی البرز اعلام کرد که ۲ نفر اعضای تحت تعقیب یک باند سرقت مسلحانه در البرز شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ محمد نادربیگی اظهار داشت که  در پی دستگیری ۱۱ نفر از اعضای باند سارقان مسلح منازل در استان‌های البرز و تهران در اسفند ماه سال گذشته‌، تحقیقات پلیسی در خصوص شناسایی و دستگیری سایر اعضای این باند ادامه یافت  که ۲ نفر دیگر از اعضای اصلی این باند شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شدند.
وی گفت که در بازرسی از متهمان یک قبضه اسلحه، بی‌سیم دستی، کلاه‌گیس، مقادیری اموال مسروقه و دسته کلید کشف شد که در تحقیقات پلیسی اعتراف کردند با همدستی سایر اعضای باند که قبلا دستگیر شده‌اند‌، با شناسایی سوژه‌های خود در نقاط مختلف شهرهای استان تهران و البرز اقدام به سرقت‌های مسلحانه منزل کرده‌اند.
سارقان اعتراف کردند که  با تخریب درها‌، وارد منزل شده و با بستن دست و پا و دهان مالباختگان، اموالی از قبیل طلا و لوازم برقی با ارزش و سبک را سرقت کرده و متواری می‌شدند.
 نادربیگی افزود: ‌2 دستگاه خودروی سمند و پژو پارس نیز شناسایی و مشخص شد که با استفاده از پلاک‌های جعلی که  از ۲ دستگاه خودرو در کرج به سرقت رفته است به صورت باندی و در گروه‌های پنج و ۶ نفره وارد منازل که اغلب ویلایی بودند شده و اقدام به سرقت می‌کردند.
وی گفت: متهمان تا‌کنون به ۳۵ فقره سرقت مسلحانه و عادی اعتراف کردند که با اقدامات صورت گرفته‌، ۶ فقره از سرقت‌های مسلحانه و ۱۶ فقره از سرقت‌های عادی در استان‌های البرز و تهران کشف و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.
نادربیگی با بیان اینکه  بر اساس نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه تا‌کنون بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: از شهروندانی که به این شیوه و یا از سوی این متهمان مورد سرقت قرار گرفته‌اند درخواست می‌شود تا برای پیگیری شکایت خود و تشکیل پرونده به اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان البرز واقع در کرج - میدان طالقانی- ابتدای بلوار تعاون مراجعه کنند.