kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۸۵۳
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی ناجا خبرداد

کشف ۳۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در هفته گذشته




 رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی ناجا از ناکامی قاچاقچیان کالا و ارز و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳۲۵ میلیارد ریال طی هفته گذشته در کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا مقیمی اظهارداشت: در راستای کمک به تولید داخلی و رفع موانع، مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت مستمر از طریق بررسی اسنادی کالا (مبدأ و مقصد)، اجرای طرح‌ها، بازرسی‌های دوره‌ای و متناوب از نشانگاه‌های اقتصادی، ایست و بازرسی‌های جاده‌ای و... توسط این پلیس در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد.
مقیمی افزود: با اقدامات تخصصی و تلاش‌های شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، انواع کالای قاچاق از جمله تلفن همراه و لوازم جانبی آن، انواع لوازم خانگی، دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر)، مقادیر قابل توجهی کالای ممنوعه، لوازم یدکی، لوازم آرایشی و تجهیزات مخابراتی طی هفته گذشته در کشور کشف شد.
وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالا و ارز مکشوفه را ۳۲۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، ادامه داد: در این رابطه ۱۳ متهم دستگیر و پس از تشکیل و تکمیل پرونده برای طی مراحل قانونی به مراجع قضائی و کالاهای مکشوفه به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تحویل داده شدند.
رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی ناجا ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و همراهی خوب هموطنان با پلیس از آنان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت اقتصادی مشکوک و غیر قانونی موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.