kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۸۴۸
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰

کاهش 81درصدی گسترش کرونا با دوماسک




داده‌ها نشان می‌دهد که استفاده از «دو ماسک» بر روی بینی و دهان، کارایی فیلتراسیون یا جلوگیری از انتشار ذرات تنفسی- را تا ۸۱ درصد بهبود می‌بخشد.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد از استفاده از ماسک پزشکی در زیر یک ماسک پارچه‌ای جریان قطرات تنفسی از بینی و دهان را به‌اندازه قابل توجهی کاهش می‌دهد و به این ترتیب خطر گسترش کووید-۱۹ محدود می‌شود. 
محققان گفتند: این تجزیه و تحلیل بر استفاده هم زمان از ماسک‌های پارچه‌ای موجود در بازار که معمولا در درجه پزشکی نیستند، با ماسک‌های یک بار مصرف که در محیط‌های بهداشتی استفاده می‌شود، متمرکز بود. این ترکیب به طور کلی ناحیه‌ای میان بینی تا زیر دهان را تقریبا به طور کامل مسدود می‌کند و  انتشار قطرات تنفسی را که موجب گسترش ویروس کرونا می‌شود، محدود می‌سازد.
«امیلی سیکبرت-بنت» استادیار بیماری‌های عفونی در دانشگاه «کارولینای شمالی-چپل هیل» که در نوشتن این مطالعه همکاری داشت، گفت: این مطالعه به ما نشان داد که استفاده از دو ماسک به دلیل تقویت عملکرد فیلتراسیون در جلوگیری از انتشار قطرات تنفسی، بسیار موثر است.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا از اوایل فوریه (بهمن ۹۹)، زمانی که موارد ابتلا به کووید-۱۹ در بسیاری از مناطق این کشور در حال افزایش بود، توصیه استفاده از دو ماسک را آغاز کرد. این سازمان در آن زمان اعلام کرد که پوشیدن دو ماسک بر روی بینی و دهان تا ۹۵ درصد در برابر گسترش این ویروس محافظت می‌کند و می‌تواند به مهار این همه گیری «تا رسیدن به ایمنی جمعیت ناشی از واکسن» کمک کند.