kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۸۰۶
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹

برنامه افطاری «ضیافت» به مبارزات ضداستعماری روحانیت می‌پردازد(اخبار ادبی و هنری)

تهیه‌کننده برنامه «ضیافت» در شبکه قرآن بیان کرد که این ویژه برنامه افطار همچون هشت سال گذشته به معرفی شخصیت‌های دینی برجسته و همچنین نقش آنها علیه استعمار انگلیس و وهابیت می‌پردازد.




سید افضل میرلوحی تهیه‌کننده «ضیافت» شبکه قرآن و معارف سیما درباره این برنامه که از ابتدای ماه رمضان روی آنتن رفته است به مهر بیان کرد: «ضیافت» عنوان یکی از ویژه برنامه‌های افطار رسانه ملی است که امسال نیز همچون سنوات گذشته با بخش‌های متنوعی همچون قرائت قرآن و مناجات توسط قاریان بین‌المللی، پخش مستند زندگی بزرگان و فقهای دینی و دعوت از مهمانان و کارشناسان تاریخ اسلام و تاریخ معاصر ایران، از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود.
وی با بیان اینکه نقطه عطف «ضیافت»، معرفی و بازخوانی سیره اخلاقی، معنوی علما و بزرگان جهان تشیع است، افزود: تاکنون ۱۷۰ چهره علمی ‌و فقهی شیعه از ایران و جهان اسلام طی سال‌های گذشته در برنامه «ضیافت» شبکه قرآن به مخاطبان معرفی شده‌اند که بازه‌ای هشت ساله را دربر می‌گیرد و امسال نیز به معرفی ۳۰ شخصیت برجسته شیعه پرداخته می‌شود.
میرلوحی بیان کرد: نکته قابل توجه «ضیافت» ۱۴۰۰، بررسی نقش روحانیت شیعه در شکل‌گیری مبارزات علیه استعمار انگلیس و جریان خبیث وهابیت است که از طریق گفت‌وگو با اعضای خانواده یا کارشناسان تاریخ، مورد مداقه و معرفی قرار می‌گیرد.
وی با‌ اشاره به استقبال علما و مراجع از محتوای برنامه «ضیافت» یادآور شد: سال‌های گذشته این برنامه مورد تفقد بزرگان و برخی مراجع بزرگوار تقلید قرار گرفته است که این مسئله خود بر تکلیف ما در ادامه صحیح این مسیر می‌افزاید و حالا بنا داریم همین مسیر را جدی‌تر ادامه دهیم.
ویژه برنامه «ضیافت»، به تهیه‌کنندگی سیدافضل میرلوحی، کارگردانی علی خان‌پور و با اجرای سید علی قوامی، هر شب از یک ساعت پیش از افطار تا اذان مغرب مهمان خانه مخاطبان شبکه
قرآن است.