kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
معاون وزیر آموزش و پرورش:

98 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق فرهنگیان می‌شود

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ‌از 200 هزار میلیارد ریال بودجه آموزش و پرورش 98 درصد به حقوق فرهنگیان اختصاص دارد و دو درصد باقی‌مانده صرف برنامه‌های دیگر این وزارتخانه می‌شود.


به گزارش خبرگزاری تسنیم از خارگ، علی باقرزاده در نشست با مسئولان جزیره خارگ، گفت: دولت به ازای هر دانش‌آموز سالانه 18 میلیون ریال هزینه می‌کند که در هیچ حوزه‌ای به این میزان شاهد سرمایه‌گذاری نیستیم.
وی با اشاره به نقش و آثار تجهیزات الکترونیکی و ماهواره‌ای در دانش‌آموزان تصریح کرد: تجهیزات جدیدی که در فضای مجازی اینترنت و ماهواره‌ای اکنون در جامعه وجود دارد آثار خوب و بد برای دانش‌آموزان دارد.
باقرزاده با بیان این که میل به مطالعه و نوشتن در دانش‌آموزان با افزایش تجهیزات الکترونیکی کاهش یافته تصریح کرد: به میزان پیشرفت تجهیزات اینترنتی، میل در نوشتن نیز در دانش‌آموزان کاهش یافته و حتی کتاب از سبد خانوارها حذف شده چرا که، بازی‌ها و نرم‌افزارهای رایانه‌ای جای خود را در خانواده‌ها باز کرده است. معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که عدالت آموزشی در کشور در حال اجراست خاطرنشان کرد: لازم است معلمان توان علمی خود را افزایش دهند تا دانش‌آموزان بتوانند حداکثر بهره‌وری را از آنان داشته باشند.