kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۷۸۲
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
حمله بزرگ انصارالله به سعودی‌ها

آرامکو، سامانه های پاتریوت و مراکز حساس عربستان هدف قرار گرفتند

ارتش یمن در جدیدترین حمله موشکی و پهپادی خود به عربستان این بار با ۱۱ موشک و پهپاد شرکت آرامکو، سامانه‌های پاتریوت آمریکایی و اهدافی حساس در شهر جیزان را هدف قرار‌داد.


سرویس خارجی-

توانایی‌های موشکی و پهپادی انقلابیون یمن به مرحله‌ای رسیده که سامانه‌های دفاعی پاتریوت آمریکا که در عربستان مستقر هستند نه تنها توانایی مقابله با حملات انصارالله را ندارند بلکه خود به هدفی برای پهپادها و موشک‌های ارتش یمن تبدیل شده‌اند. ارتش یمن در ادامه حملات انتقام جویانه خود این بار نیز نقاط حساسی را در عربستان هدف قرار‌داد. سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، روز پنجشنبه گفت این حملات دقیق و گسترده بود: «یگان موشکی و پهپادی یمن در عملیاتی مشترک با ۱۱ موشک و پهپاد، شرکت آرامکو، سامانه‌های پاتریوت و اهدافی حساس در جیزان را هدف قرار‌داده است.
شرکت آرامکو و یک سری اهداف دیگر با ۷ موشک از نوع «سعیر» و «بدر» هدف قرار گرفتند که برخورد با این اهداف به صورت دقیق صورت گرفته به طوری که در شرکت آرامکو آتش بزرگی شعله‌ور شده است...انبارها و سامانه‌های پاتریوت با چهار پهپاد از نوع صماد ۳ و قاصف کی2 هدف حمله قرار گرفت که در این حمله نیز برخورد با اهداف به صورت دقیق صورت گرفت».
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه تأکید کرد این اقدام در پاسخ به تجاوزها، ادامه محاصره و جنایت‌های مستمر عربستان علیه مردم یمن صورت گرفته است؛‌ جنایت‌هایی که آخرین مورد آن روز چهارشنبه در صعده انجام شد. عصر روز چهارشنبه، منابع یمنی گزارش دادند که در پی حمله نیروهای عربستان به استان صعده، دو کودک به شهادت رسید‌ه‌اند و چهار تن دیگر از جمله دو زن مجروح شده‌اند. وی همچنین به رژیم سعودی هشدار داد که در صورت ادامه تجاوزها و محاصره یمن، این رژیم شاهد عملیاتی گسترده‌تر و بزرگ‌تر خواهد بود.
پیش از این، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن تاکید کرده بود اگر ائتلاف سعودی بخواهد به حماقت خود در تجاوز علیه یمن ادامه دهد، راهبرد موسوم به «درد بزرگ» به اجرا گذاشته خواهد شد.
درگیری داخل ائتلاف سعودی
خبر دیگر از یمن اینکه، منابع میدانی حاضر در مأرب از درگیری بین نیروهای دولت مستعفی، ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی و حزب اخوانی «الاصلاح» خبر می‌دهند. این منابع به شبکه خبری المیادین گفته‌اند این درگیری‌ها در مناطق «المشجح» و «الکساره» واقع در غرب یمن رخ داده است. به گفته این منابع، در جریان این درگیری‌ها، چندین نفر از عناصر دولت مستعفی (وابسته به ریاض) و ائتلاف سعودی کشته و زخمی شده‌اند، ولی آمار دقیق از تلفات آنان در دست نیست. گزارش‌های منتشره از سوی مرکز اطلاع‌رسانی استان مأرب حاکی از این است که عناصر الاصلاح، سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های برق را تأمین نمی‌کنند.
به گزارش این مرکز، عناصر الاصلاح همچنین خط ارتباطی ایستگاه پمپاژ نفت «صافر» واقع در شرق مأرب با مرکز این شهر را قطع کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند محموله‌های سوخت وارد شهر شوند. بنا بر این گزارش، عناصر الاصلاح روزانه حدود ۴۰ هزار بشکه نفت را از صافر سرقت می‌کنند و در بازار سیاه به فروش می‌رسانند ولی اجازه نمی‌دهند مردم این استان از منابع نفتی خود استفاده کنند.
قطع برق و عدم ارائه خدمات در استان مأرب باعث خشم مردمی گسترده در این استان شده است. مناطق تحت تسط دولت مستعفی در مأرب، شاهد گرانی بیش از حد است که مشکلات بسیاری برای مردم این مناطق به همراه داشته است.