kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴

نخست‌وزیر جدید کره جنوبی انتخاب شد




در پی استعفای نخست‌وزیر کره جنوبی، رئیس‌جمهور این کشور، «کیم بو کیوم» را به عنوان نخست‌وزیر جدید برگزید.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، کره جنوبی برای سومین بار در زمان ریاست جمهوری «مون جائه این»، نخست‌وزیر جدید خود را انتخاب کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر ریاست جمهوری این کشور دیروز اعلام کرد: کیم بو کیوم، که قبلا در سمت وزیر کشور خدمت کرده است، به عنوان نخست‌وزیر جدید کره جنوبی انتخاب شد.
کیم بو کیم، جایگزین «چونگ سای کیون» شد که پس از ۱۵ ماه فعالیت، از سمت خود کناره‌گیری کرده است. گفته شده که کیون قصد نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال‌های آینده را دارد. مون جائه این علاوه‌بر انتخاب نخست‌وزیر، شش عضو کابینه را نیز تغییر داد.
سرنوشت پول‌های ایران
نخست‌وزیر بر کنار شده کره جنوبی هفته پیش در سفر به تهران، وعده آزاد‌سازی منابع ارزی مسدود شده کشورمان در کره جنوبی را داده بود. حال با توجه به این تحول سیاسی در سئول، سؤالی که مطرح می‌شود این است که سرنوشت این منابع ارزی چه می‌شود؟ تاکنون مقامات وزارت خارجه کشورمان در این باره چیزی نگفته‌اند. کره جنوبی حدود هفت میلیارد دلار به ایران بدهکار است. علت عدم پرداخت این پول به کشورمان، تحریم‌های اعمالی آمریکا، اعلام شده است.