kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۷۵۹
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱
وزیر بهداشت:

اجازه شکاف بین ۲ مؤلفه یگانه «دین و سلامت» را نخواهیم داد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در رابطه با برگزاری آیین‌های مذهبی اجازه نمی‌دهیم بین ۲ مولفه یگانه «دین و سلامت» گسست و شکاف ایجاد شود و وزارت بهداشت با اجرای آیین‌های عبادی ماه مبارک رمضان منوط به اجرای دقیق پروتکل‌ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، مخالفتی ندارد.




«سعید نمکی» روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان، تاکید کرد که با اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، می‌توان نسبت به برگزاری آیین‌های مذهبی و عبادی حتی در مناطق قرمز کرونایی نیز اقدام کرد.
وی اظهار داشت: در زمینه برگزاری آیین‌های عبادی و مذهبی ماه مبارک رمضان در مناطق قرمز کرونایی مکاتباتی با مسئولان مربوطه انجام شده که این موارد و پیشنهادهای مطرح شده در نشست امروزستاد ملی کرونا مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در رابطه با آیین‌های مذهبی نباید بگذاریم دوگانه دین و سلامت ایجاد شود چرا که همواره این ۲ مولفه یگانه هستند و نباید گسست و شکاف در «دین و سلامت» مردم به ویژه در زمینه مراسم و مجالس معنوی ایجاد شود.
نمکی گفت: دشمنان نظام اسلامی تلاش خود را بر این نقطه متمرکز کردند که بتوانند شیوع ویروس کرونا را به جمع شدن مومنان در یک مراسم گره بزنند و به شدت روی این موضوع در حال برنامه‌ریزی برای بروز آسیب و گزند به مبانی دینی و مذهبی هستند که باید به شدت در این خصوص مراقب باشیم. وی اظهار داشت: باید با پیش‌بینی و تدوین پروتکل‌هایی بهداشتی متناسب، فضا را برای مومنان و متدینین برای انجام فرائض دینی و برگزاری بهینه مجالس مذهبی و حتی نماز جمعه در مناطق قرمز برای مدت زمان محدود و مشخص را فراهم کنیم چرا که برگزاری این مجالس در صورت اجرای دقیق موازین بهداشتی و براساس ضوابط مشخص و علمی، مشکلی ایجاد نخواهد کرد.