kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۷۵۱
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

۳۷ منزل مسکونی در شهداد دچار آبگرفتگی شد




مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: طغیان رودخانه موجب آبگرفتگی ۳۷ منزل مسکونی در بخش شهداد از توابع شهرستان کرمان شد که نیروهای امدادی به سیل‌زدگان و این منازل امدادرسانی کردند.
به گزارش ایرنا، رضا فلاح عصر پنجشنبه در جمع رسانه‌ها افزود: وقوع بارندگی‌های اخیر موجب طغیان رودخانه و آبگرفتگی و خسارت مالی در بخش شهداد کرمان شد. وی اظهار داشت: بلافاصله پس از طغیان رودخانه، تیم های امداد هوایی و زمینی جمعیت هلال احمر استان کرمان به روستای پشتوییه در شهداد اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با تاکید بر اینکه ۳۷ منزل مسکونی در روستای پشتوییه شهداد دچار آبگرفتگی شدند، گفت: اقلام امدادی از قبیل پتو، موکت، بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته و ۲۴ ساعته، آب معدنی و دیگر اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان توسط امدادگران این جمعیت توزیع شد. همچنین بخشدار پشتوییه درخصوص خسارات اولیه این سیل گفت‌: ‌براثر این سیل سه نفر مصدوم که دو نفر به مراکز درمانی اعزام و یک نفر سرپایی درمان شد‌، آبگرفتگی در طول ۹ کیلومتر آسفالت و ۱۴ کیلومتر مسیر خاکی ایجاد شد، ۹ واحد مسکونی و تجاری آبگرفتگی شدید و نیز چهارخودرو آسیب دید.
رضا اعتماد تخریب خط انتقال آب‌، قطعی برق، آسیب رسیدن به‌‌۵۰ هکتار اراضی باغی و زراعی، قنات و موتور پمپ‌های کشاورزی را از دیگر خسارت سیل عنوان کرد.
سیلاب در بخش شهداد موجب تخریب یک راه روستایی از سمت جهر شد.
خط انتقال آب پشتوییه نیز قطع شد و مزارع و باغ‌های کشاورزی خسارت دیدند و بارش شدید تگرگ بعد از ظهر پنجشنبه در شهرستان‌های بم و نرماشیر خساراتی به درختان میوه وارد کرد. وزش توفان و تگرگ در شهرستان ریگان نیز موجب فرو ریختن تعدادی از دیوارهای بلوکی با ساخت غیراصولی شده است. همچنین پنج کپر خانوار روستایی در شهرستان دچار آّبگرفتگی شدند.