رئیسکل بازرسی ناجا در تشریح شکایتهای مردمی:
بیشترین شکایتها مربوط به کلانتریها و پلیس راهور است
رئیس کل بازرسی ناجا از بررسی عملکرد فرماندهان نیروی انتظامی توسط بازرسان ویژه خبر داد وگفت: فرماندهان ناجا زیر ذرهبین این بازرسان قرار دارند.
سردار مجرد در گفتوگو با تسنیم از بررسی روزانه 100 گزارش در بازرسی از نیروی انتظامی خبر داد و گفت: بیشترین شکایات مردمی مربوط به کلانتریها و پلیس راهور است.
وی در عین حال تاکید کرد: بیشترین انتقادات مردم درباره رفتار ماموران ناجا است و این مسئله نیز بیشتر به بخشهایی معطوف است که بیشترین تماس با مردم را دارند.مجرد گفت: طی زمانبندی انجام شده پروندههای شکایات مردمی و تخلفات ظرف مدت زمان 14 روز رسیدگی میشود.وی با اشاره به سیاستهای تشویقی درنظر گرفته شده برای مامورانی که اقدام به رد رشوه میکنند، خاطرنشان کرد: ما در بازرسی نیروی انتظامی درصدهایی را برای مامورانی که اقدام به رد رشوه میکنند در نظر گرفتهایم و بر اساس آن، پاداش رد رشوه را محاسبه میکنیم.رئیس بازرسی ناجا در عین حال گفت: ما پیش از هر چیز به این مسئله اطمینان داریم که فرماندهان نیروی انتظامی در عملکرد خود تلاش کاملی برای انجام وظایف خود دارند و خود را نیز موظف میدانند که بر اقدامات کارکنان زیر مجموعه خود نظارت کافی داشته باشند تا تخلفی در حوزه مسئولیتی آنها رخ ندهد.
وی با اشاره به اینکه شکایت مردمی از هر سازمانی تا اندازهای تابع سطح تماس مردم با آن سازمان است، گفت: نیروی انتظامی از جمله سازمانهایی است که بیشترین سطح تماس با مردم را دارد و از این رو میزان شکایت مردمی از یگانهای مختلف درون ناجا نیز تابع این سطح تماس است.