kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
کارگردان «نون خ»:

هنرمندان بومی ‌در شهرستان‌ها بسیار قوی و خالصانه کار می‌کنند(اخبار ادبی و هنری)

با حضور رئیس و معاون سینمایی حوزه هنری، طی نشستی در حوزه هنری از سعید آقاخانی، مهدی فرجی و امیر وفایی، عوامل سریال «نون‌ خ ۳» تقدیر به عمل آمد.



سعید آقاخانی کارگردان سریال «نون خ» در این نشست گفت: تصمیم ما استفاده از نیروی انسانی شهرستان و بازیگران بومی ‌بود. نیروهای انسانی داخل شهرستان‌ها بسیار خوب و قوی هستند و فقط به سرمایه‌گذار متخصص و کاربلد احتیاج دارند تا به درستی هدایت و اعتماد شوند.
وی تصریح کرد: واقعیت این است که در سینما و تلویزیون کار کردن با افراد حرفه‌ای گاهی ناامیدکننده است؛ چرا که همواره بحث پول و حاشیه مطرح است، اما تازه‌کارها از این حیث بسیار با پشتکار و خالص هستند.
این کارگردان ادامه داد: با پرداختن به قومیت‌های مختلف می‌توان کارهای جذابی ساخت. اما باید این نکته را در نظر گرفت که ساخت کار برای قومیت‌ها بسیار پرهزینه است و به شناخت و انگیزه بالایی احتیاج دارد. حیف است در ساخت سریال و آثار سینمایی فقط به فکر ساخت فیلم‌های پرزرق و برق در تهران باشیم.
وی با‌ اشاره به آنکه «نون خ» ساخته شد تا فرهنگ قوم کُرد را به نمایش بگذارد، بیان داشت: نمایش این سریال در قاب تلویزیون باعث ایجاد همدلی و ایجاد حس وطن‌دوستی در
مردم شد.