kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۶۸۳
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
معاون وزیر بهداشت:

تلاش برای تهیه واکسن از منابع خارجی ادامه دارد




معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت‌: واکسیناسیون وسیع مردم علیه ویروس کرونا با استفاده از تولیدات داخلی از اواخر بهار آغاز می‌شود و تلاش برای تهیه واکسن از منابع خارجی نیز همچنان ادامه دارد.
قاسم جان‌بابایی دیروز چهارشنبه در جریان سفر به استان اردبیل و در بازدید از بیمارستان امام خمینی‌(ره) اردبیل گفت: از اواخر بهار با ورود واکسن‌های تولید داخل به چرخه درمان، شرایط بهتری برای پیشگیری از ابتلای مردم علیه کرونا فراهم می‌شود و تا آن زمان باید شیوع کرونا در جامعه مدیریت شود. وی اظهار کرد: البته واکسیناسیون علیه کرونا با استفاده از واکسن‌های خارجی از چند ماه قبل به شکل محدود و بیشتر برای کادر درمان آغاز شده و به زودی همه کادر درمان کشور علیه بیماری کووید۱۹ واکسینه می‌شوند.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از دلایل آرامش در میان کادر درمان مرتبط با کرونا را انجام واکسیناسیون این افراد و ایجاد شرایط ایمن برای فعالیت آنها ذکر کرد و افزود: تلاش برای تهیه واکسن از منابع خارجی همچنان ادامه دارد.
وی از مردم خواست تا برگزاری هر گونه میهمانی و دورهمی را در این ایام متوقف کرده و این سیکل شیوع را با محدود کردن روابط و حضور در دورهمی‌ها و میهمانی‌ها بشکنند.