kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۶۶۹
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی ناجا خبر داد

دستگیری اعضای باند سازمان یافته زمین خواری در کشور

رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی ناجا از دستگیری اعضای باند سازمان یافته زمین خواری و کشف دو فقره تصرف اراضی ملی به ارزش ۳۱۰ میلیارد ریال در استان‌های مرکزی کشور خبر داد.



به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا مقیمی گفت: با گزارش‌های واصله از هموطنان مبنی بر اینکه برخی از افراد فرصت‌طلب و سودجو از طریق دیوارکشی شبانه و کاشت نهال اقدام به زمین خواری و تصرف غیر قانونی اراضی ملی می‌کنند، رسیدگی به این امر در اسرع وقت در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی در استان‌های هدف قرار گرفت.
مقیمی افزود: در بررسی‌های میدانی کارآگاهان در دو عملیات جداگانه در استان‌های یزد و فارس، مشخص شد در استان یزد شخصی با هویت معلوم از طریق جعل اسناد و همکاری چندین نفر به عنوان خریدار و فروشنده، اقدام به خرید و فروش صوری و مکرر املاک کرده تا با جمع‌آوری سلسله مراتب قولنامه و وکالت، دست به اعمال مجرمانه زمین خواری به صورت دیوارکشی شبانه بزند و در استان فارس نیز فرد دیگری از طریق غرس نهال اقدام به چنگ‌اندازی به بیت‌المال و تصرف اراضی ملی به صورت غیرقانونی کرده است.
وی ادامه داد: پس از بررسی اسنادی و هماهنگی قضائی و استعلامات صورت گرفته مالکیت اراضی مورد تصرف به نام اداره منابع طبیعی محرز و در این زمینه تعداد 6 متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اراضی موصوف را بیش از ۳۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، عنوان کرد: در این خصوص ۱۱ هکتار اراضی تصرف شده خلع ید و تحویل اداره منابع طبیعی شد.
مقیمی ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری خوب هموطنان با پلیس امنیت اقتصادی از آنان خواست که درصورت آگاهی از هرگونه فعالیت اقتصادی مشکوک و غیر مجاز موضوع را از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.