kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۶۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷

آمریکا و اروپا کیف را برای جنگ با روسیه تحریک می‌کنند



آمریکا و اروپا با هدف تحریک مقامات کیف به آغاز جنگ علیه روسیه، رسما اعلام کردند که اوکراین را مسلح می‌کنند و پشتیبان این
کشور هستند.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) مدعی شد که این کشور به شراکت نظامی با اوکراین متعهد است و کیف را برای دفاع از خود در برابر مسکو، مسلح می‌کند. به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که تنش‌ها حول منطقه شرق اوکراین در حال افزایش است، مقامات آمریکایی نیز با موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرهای جنجالی، در حال دمیدن به این آتش زیر خاکستر هستند.
این سخنگوی پنتاگون، که نامش اعلام نشد، گفت: «واشنگتن متعهد است، شراکت استراتژیک نظامی با اوکراین را تقویت کند». وی در مصاحبه با الجزیره توضیح داد: «ما متعهد هستیم تسلیحاتی را به اوکراین ارائه کنیم، تا این کشور بتواند از خودش در برابر ستیزه‌جویی‌های روسیه دفاع کند».
طی هفته‌های اخیر، هواپیماهای آمریکایی تسلیحات زیادی را وارد اوکراین کرده‌اند و دولت کیف هم این تسلیحات را به مناطق مرزی انتقال داده است.
حمایت ناتو از اوکراین
«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، در دیدار با «دمیترو کولبا»، وزیر خارجه اوکراین، حضور نیروهای روسی در نزدیکی خطوط مرزی اوکراین را محکوم کرد و مدعی شد: « در هفته‌های اخیر، روسیه هزاران نیرو را به مرزهای اوکراین منتقل کرده است. این بزرگترین تمرکز نیروهای روسی از زمان الحاق کریمه در سال 2014 تا کنون است. تجمع قابل توجه نیروهای روسی، غیرقابل توجیه است و ما بسیار نگران هستیم».
استولتنبرگ ادعا کرد که ناتو در کنار اوکراین ایستاده است و از ناتو تمامیت ارضی این کشور حمایت می‌کند و هرگز حضور روسیه در کریمه را به رسمیت
نمی‌شناسد. سال ۲۰۱۴ دولت روسیه از طریق برگزاری همه‌پرسی، شبه جزیره کریمه را به خاک خود ملحق کرد. این منطقه در دوران اتحاد جماهیر شوری سابق به اوکراین، ملحق
 شده بود.
روسیه نیز در واکنش به حمایت‌های غرب از اوکراین، به آمریکا هشدار داد و از این کشور خواست کشتی‌های جنگی خود را از کریمه و سواحل روسیه دور کند.
خبرها همچنین حاکی است، واحدهایی از ارتش روسیه از شهر «کرچ»، راهی شبه جزیره کریمه شدند.