kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۵۸۴
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
دو اندیشکده پیش‌بینی کردند

توان نظامی کره شمالی تا سال 2027 چقدر خواهد بود؟

بر اساس برآورد دو موسسه تحقیقاتی غربی، کره شمالی تا سال 2027 می‌تواند تا 242 کلاهک اتمی و ده‌ها موشک بالستیک قاره پیما داشته باشد.

بر اساس تحقیقات مشترک «موسسه مطالعات سیاسی آسان» و «موسسه رند»، که دیروز منتشر شد، کره شمالی تا سال 2027 می‌تواند حدود 242 کلاهک اتمی و ده‌ها موشک بالستیک بین قاره‌ای داشته باشد.
به گزارش فارس، این دو موسسه تحقیقاتی از کره جنوبی و آمریکا خواستند، همه گزینه‌ها را برای مقابله با این روند، مورد ارزیابی قرار‌داده و به طور جدی در پی استقرار سلاح‌های اتمی تاکتیکی در جنوب شبه جزیره کره و دیگر اقدامات بازدارنده باشند. این گزارش درحالی منتشر شده است که خبرها از فعالیت‌های کره شمالی در سواحل شرقی برای آزمایش و توسعه موشک‌های بالستیک زیر دریایی حکایت دارند. سازمان ملل هم در زمینه ادامه برنامه اتمی و موشکی کره شمالی هشدار داد. تخمین زده شده است که کل سلاح‌های اتمی کره شمالی تا سال 2027‌، بین 151 تا 242 کلاهک خواهد بود و ده‌ها موشک بالستیک قاره پیما را هم باید به آن افزود.
دو موسسه تحقیقاتی فوق گزارش خود را براساس میزان مواد شکاف پذیر مانند پلوتونیوم و اورانیوم با غنای بالا، که به نظر می‌رسد از سوی پیونگ یانگ تولید شده است، و همچنین، برآوردهای اطلاعاتی آمریکا و دیگر تحلیلگران برجسته در این زمینه، تهیه کرده‌اند.
در این گزارش با اشاره به پیشرفت هسته‌ای کره شمالی، درباره حملات پیشگیرانه اتمی از سوی این کشور، هشدار داده شده است.